موافقت انگلیس با تاسیس نخستین مدرسه اسلامی در لیورپول

وزارت آموزش و پرورش انگلیس از تاسیس نخستین مدرسه اسلامی دخترانه در شهر لیورپول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، وزارت آموزش و پرورش انگلیس با تاسیس یک مدرسه اسلامی در شهر لیورپول واقع در منطقه مرزیساید در شمال غربی این کشور موافقت کرد تا نخستین مدرسه اسلامی در نوع خود در این شهر باشد.

مدرسه اسلامی جدید دخترانه به نام « Eden Girls» ساخته خواهد شد و موسسه استار آکادمی مسئولیت مدیریت و نظارت بر این مدرسه جدید را برعهده دارد. این موسسه تعدادی از مدارس را در سراسر انگلیس مدیریت می کند.

قرار است ظرفیت این مدرسه 800 دانش آموز بین رده سنی 11 تا 18 سال باشد. همه افراد چه مسلمان یا غیر مسلمان می توانند به این مدرسه بپیوندند.

این مدرسه در طول سال اول، 120 دانش آموز دختر برای کلاس هفتم می پذیرد و پذیرش  دانش آموزان جدید کلاس هفتم با آغاز سال ادامه می یابد.

حامد پاتل، رئیس اجرای استار آکادمی گفت: این مدرسه جدید دخترانه یک برنامه درسی آکادمیک گسترده و متعادل ارایه خواهد کرد و برنامه‌های متنوع دیگری از جمله فعالیت‌های خیرخواهانه  کارهای اجتماعی را برای دانش آموزان دارند.

حامد پاتل افزود: خوشحالیم که درخواست ما برای افتتاح مدرسه اسلامی جدید مورد موافقت قرار گرفته است. زیرا کودکان در هرکجا که زندگی می کنند و با هر پیشینه که باشند، شایسته آموزش عالی و باکیفیت هستند.

مدرسه دخترانه «توحید اسلام» در بلک برن، مدرسه پسرانه «ادن» بیرمنگام، مدرسه دخترانه«ادن» کاونتری از جمله مدارسی هستند که این موسسه آنها را مدیریت می کنند و بالاترین امتیاز پیشرفت برای دانش آموزان در انگلیس را دارند.

در آوریل 2019، مدرسه اسلامی دخترانه منچستربرای سومین سال متوالی در آخرین گزارش آموزشی رتبه برتر را دریافت کرد. همچنین در سال 2019، هشت مدرسه اسلامی درفهرست 20 مدرسه برتر انگلیس قرار گرفت

کد خبر 1622433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha