مهمترین پیام اجتماع اربعین در کنار هم قرارگرفتن سلایق مختلف بر مدار حضرت سیدالشهدا(ع) است

حمیدرضا خونویی یکی از مهمترین پیام های اجتماع اربعین را در کنار هم قرار گرفتن متنوع سلایق بر مدار حضرت سیدالشهدا (ع) دانست و گفت: اساس فرهنگ اربعین مبتنی بر مهربانی است.

«حمیدرضا خونویی»، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به این سئوال که آیا اجتماع اربعین می تواند فرهنگ شیعی را به جهانیان معرفی کند، به خبرنگار فرهنگی خبرگاری شبستان گفت: اساس فرهنگ اربعین مبتنی بر مهربانی است؛  در ایران و عراق و هر جای دنیا این مهر و محبت به امام حسین (ع) وجود دارد و انسان ها  بدون اینکه چشمداشت و شناخت قبلی از یکدیگر  داشته باشند مهر و محبت خود را خالصانه ابراز می کنند و در واقع چشمه جوشان این عطوفت، مهربانی و محبت حضرت سیدالشهدا (ع) است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد:  بواسطه همین مهر و محبت امام حسین (ع) است که وقتی یک نفر را محب سیدالشهدا (ع) می بینیم دیگر تمام سدهای ذهنی ما نسبت به او کنار می رود و خالصانه به او محبت می کنیم بدون اینکه شناختی از این فرد یا چشمداشتی نسبت به او داشته باشیم. در واقع اساس فرهنگ اصیل شیعه بر همین تولی و تبری استوار است و در این فرهنگ هر آن کس که زیر بیرق سیدالشهد(ع) قرار داشته باشد دوست  ما محسوب می شود.

حمیدرضا خونویی در پاسخ به این سوال که پیام اجتماع اربعین به دنیا چیست، گفت: آن چیزی که شخصا از عزای سیدالشهدا (ع) درک کردم، وسعت در مهربانی هست؛ اینکه ما بگوییم کشتی سیدالشهدا (ع) وسیع است و برای همه انسان ها حتی آنها که کوچک ترین محبتی به امام حسین (ع) دارند جا دارد، یکی از مهمترین پیام های  اجتماع اربعین در کنار هم قرار گرفتن متنوع سلایق بر مدار حضرت سیدالشهدا (ع) است.

کد خبر 1622438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha