ویژه برنامه های رادیو ایران همزمان با محرم ۱۴۰۳

رادیو ایران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله(ع) ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است که تقدیم مخاطبان این رسانه می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، رادیو ایران در دهه اول محرم ویژه برنامه های مختلفی  تدارک دیده است که از این شبکه رادیویی به شرح زیر پخش می شود:

فصل نوزدهم مسابقه «یک دو صدا» با توجه به فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان با محوریت شهادت سید و سالار شهیدان از شنبه ۱۶ تیر، به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان ساعت ۲۰:۳۰ روانه آنتن می شود.


ویژه برنامه «روایت رهایی» روز شمار وقایع محرم و صفر سال ۶۱ هجری قمری است که همزمان با دهه اول محرم (۱۷ تیر) ساعت۴:۴۵ به تهیه کنندگی حسین معصومی به روی آنتن می رود.


«خیمه گاه خورشید»، برنامه تعزیه خوانی است که از یکشنبه  ۱۷ تیر  ساعت ۲۳:۰۰ تقدیم می شود.

مسابقه پیامکی «نوبت به نوبت» با رویکرد فرهنگی و سرگرمی پنج شنبه های ماه محرم و صفر، به تهیه کنندگی زینب برومند ساعت ۹:۰۰ روانه آنتن می شود.

«عشق است و آتش و خون» ویژه برنامه دیگری است که با نگاه به قیام عاشورا از ۲۱ تا ۲۹ تیر، به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی و مهرناز فقهی و با حضور حجت الاسلام علی آقابابا، تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

«شش ماهه بلند بالا» ویژه شیرخوارگان حسینی است، که به رسم هر ساله در اولین جمعه محرم همزمان با ۲۲ تیر ساعت ۹:۰۰ به تهیه کنندگی حسین معصومی پخش می‌شود.


«باغ ارغوان»   نیز از ۲۳ تا ۲۸ تیر، نواها و آیین های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ تقدیم می کند.

همه ساله به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی و با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. ویژه برنامه «عقیق»   از ۲۳ تا ۲۶ تیر ماه این مراسم را از رادیو ایران منعکس می کند.

«حسینیه ایران» نیز با رویکرد هر خانه یک حسینیه برای سرور و سالار شهیدان از ۲۴ تا ۲۶ تیر، مراسم عزاداری حسینیه های مختلف را به تهیه کنندگی حسین معصومی ساعت ۲۱:۳۵  روانه آنتن می کند.

«نوبت نوا» در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت ۵:۳۰  همراه عزاداران حسینی، نواهای عاشورایی را تقدیم می کند.


«روایت سرخ»   پژوهشی در تاریخ عاشوراست که ۲۵ و و ۲۶ تیر، همزمان با روز تاسوعا  و عاشورای حسینی ساعت ۶:۰۰ پخش می شود.


«جام جم» محفلی برای شعر عاشورایی که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت ۸:۲۵ تقدیم عزاداران می شود.


«اینجا کربلاست» ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی با بخش های مختلف که به تهیه کنندگی حسین معصومی ساعت ۹:۳۰ تقدیم می شود.

«تاوادی طف» با موضوع نقش تاثیر گذار حضرت زینب و امام سجاد (ع) در واقع کربلا ۲۵ و۲۶ تیر ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.

«ماه به ماه روایت آه» به بررسی و روایت اتفاقات و حوادث تاثیرگذار زندگی حضرت ابوالفضل(ع) که در تاسوعا و هاشورا ساعت ۱۷:۰۰ تقدیم می شود.

«دیباج» نیز یک مشاعره عاشورایی است که در ۲۵ و ۲۶ تیر ساعت ۱۷:۳۰ تقدیم می شود

پایان پیام/

کد خبر 1771551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha