36 شاعر آئینی در سوگواره ملی شعر عاشورایی تجلیل می شوند

دبیر علمی نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» با اشاره به اینکه در آئین اختتامیه از ۲۴ شاعر برگزیده این سوگواره از سراسر کشور تجلیل می‌شود، گفت: همچنین تعداد ۱۰ الی ۱۲ نفر از شاعران هم استانی ضمن شعر خوانی، تجلیل می‌شوند.

«سید اکبر هاشمی سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، با اشاره به اینکه امروز اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آئینی «از فصل به سر رسیدن» برگزار می‌شود، اظهار کرد: معمولاً برای برگزاری کنگره‌ها حدود چهار الی پنج ماه از قبل فراخوان آنها منتشر می‌شود، برخی از کنگره‌ها نیز مثل شب شعر عاشورایی شیراز حدود یک سال قبل از برگزاری، فراخوان آن منتشر شد، ولی ما برای این سوگواره فقط ۲۳ روز فرصت داشتیم.

دبیر علمی نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» گفت: فراخوان این سوگواره بعد از نماز ظهر عاشورای امسال منتشر شد و با آمار خیره کننده ای از طرف شاعران و ارسال هزار و ۵۳۸ اثر از ۵۲۲ شاعر از سراسر کشور مواجه شدیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاعران از ۳۱ استان کشور آثار خود را به این سوگواره ارسال کردند و علی رغم اینکه کنگره به صورت ملی بود، ولی شاعرانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، تاجیکستان و لبنان نیز آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند.

هاشمی سلیمانی با اشاره به اینکه در آئین اختتامیه از ۲۴ شاعر برگزیده این سوگواره از سراسر کشور تجلیل می‌شود، یادآور شد: همچنین از تعداد ۱۰ الی ۱۲ نفر از شاعران هم استانی ضمن شعر خوانی، از آنها نیز تجلیل می‌شود.

دبیر علمی نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» افزود: از استاد فریدون داوری و استاد سید غفار موسوی به پاس سال‌ها تلاش در عرصه شعر و ادب آئینی تجلیل می‌شود.

وی گفت: استاندار فرهیخته استان به طور ویژه دستور دادند که این سوگواره در سطح عالی برگزار شود و قرار است در آئین اختتامیه اعلام برنامه سال آینده برای برگزاری دومین سوگواره را داشته باشیم.

کد خبر 1622483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha