مردم استقبال خوبی از پیاده روی حرم تا حرم خواهند داشت

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: در روز اربعین حسینی پیاده روی حرم در حرم در این شهرستان برگزار خواهد شد که مردم همانند سال های گذشته استقبال خوبی از آن خواهند داشت.

سعید علیپور- مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با اداره تبلیعات اسلامی وهیات مذهبی وکانون مداحان سعی خواهیم کرد این برنامه به خوبی برگزار شود و اهداف قیام عاشورا برای همگان تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: پیاده روی حرم به حرم از آستان مقدس امامزاده نقی الهادی(ع) آغاز و به سمت امامزاده حمزه رضا(ع) ادامه خواهد داشت و مقرر شد پیاده روی از ساعت۱۵،۳۰بعد از ظهرشروع شود و در بین مسیر ایستگاه های خدمت رسانی برپا شود.

علیپور با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم ای شهرستان در این پیاده روی عنوان کرد: در پایان پس از طی کردن مسیر و قرار گرفتن در جوار امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت نیز مراسم سخنرانی، مرثیه خوانی، تجدید پیمان با ولایت، سینه زنی وعزاداری اربعین انجام خواهد شد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: حضور و همکاری ادارات مختلف شهرستان های در مسیر برای خدمات رسانی بهتر به زائران تدارک دیده شده است که برپایی ایستگاه صلواتی در طول مسیر، برپایی ایستگاه سلامت، برنامه های فرهنگی وغیره از جمله اقدامات خوب صورت گرفته توسط ادارات می باشد.

علیپور اضافه کرد: این مراسم معنوی همه ساله و به منظور ایجاد آمادگی هر چه بهتر برای حضور در آیین پیاده روی اربعین حسینی، عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شود.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1622491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha