شعر، فرصت متعالی کردن جامعه را دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعر فرصت این را دارد که جامعه را متعالی کند یا گاهی خدای ناکرده، باعث ایجاد انحراف در جوامع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رضا افتخاری» امروز (9 شهریور ماه) در آئین اختتامیه نخستین سوگواره ملی شعر آئینی با عنوان «از فصل به سر رسیدن» ضمن تقدیر و تشکر از حضور شاعران ملی و شاعرانی از کشورهای منطقه از جمله هند، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان، اظهار کرد: شعر ابزار خوبی برای اینکه انسان دلدادگی، دلتنگی و مواردی را که فکر می‌کند خوب است، در قالبی می‌آورد که باعث ماندگاری می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سابقه ۲۵۰۰ ساله شعر در دنیا، گفت: نوشتن به صورت عام و شعر به صورت خاص فرصت ویژه‌ای است که انسان‌ها مواردی را که فکر می‌کنند درست است به جامعه ارائه کنند و در درازای تاریخ آن را انتشار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام نیز از این صنعت استفاده خوبی کرده‌اند و مورد تایید اهل بیت(ع)  بوده و سفارش های ویژه‌ای نیز در این زمینه داشته‌اند.

حجت الاسلام افتخاری افزود: علما به این سنت حسنه پایبند بوده‌اند و کسانی که در مدح و مراثی اهل بیت(ع) شعر سروده‌اند باید بدانند این یک فرصتی از طرف خداوند بوده که در اختیار شاعران قرار داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شعر فرصت این را دارد که جامعه را متعالی کند یا گاهی خدای ناکرده، باعث ایجاد انحراف در جوامع شود.

وی حضور شاعران در این همایش را به عنایت و حمایت اهل بیت علیهم السلام و مایه خیر، برکت و هدایت جامعه دانست و اظهار کرد: برگزاری این سوگواره یک فرصت برای آشنایی شاعران با میهمان نوازی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

حجت الاسلام افتخاری گفت: مردم این استان که از ارادتمندان امیرالمومنین علیه السلام و اولاد فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند، همیشه پای انقلاب، اسلام و ارزش‌های آن ایستاده‌اند.

کد خبر 1622538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha