خروج بیش از ۲ میلیون زائر از مرزهای هشت گانه کشور برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی

سردار رادان، از خروج ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای هشت گانه کشور خبر داد و گفت: این تعداد زائر از ابتدای ماه صفر تا کنون برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی از مرزهای کشور خارج شدند و حدود ۷۰۰ هزار نفز نیز به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سردار احمدرضا رادان» ظهر امروز (چهارشنبه ۹ شهریورماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و نحوه تردد زائران اربعین حسینی، افزایش جمعیت و اشتیاق زائران در ایام اربعین هر سال را دارای معانی فراوان و ویژه ای دانست و اظهار کرد:

فرمانده کل انتظامی کشور از خروج بیش از ۲ میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای کشور خبر داد و افزود: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از مرزهای هشت گانه خارج شدند و حدود ۷۰۰ هزار نفر نیز به کشور باز گشته اند.

وی با بیان اینکه امسال در برخی از روزها ۲۰ تا ۳۰ درصد و در روزهای دیگر تا ۴۵ درصد افزایش زائران را در مرزهای مختلف شاهد بودیم، تصریح کرد: با همکاری وزرای مربوطه و پای کار بودن دولت امسال مشکل راه‌ها و مسیرهایی که در سال‌های گذشته بست ترافیکی داشتند حل شد.

سردار رادان، اضافه کرد: خوشبختانه تا شب گذشته باوجود افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی در حوزه راه‌ها مشاهده نشد.

وی به همکاری کشور عراق و ارائه تسهیلات ویژه به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و ابراز داشت: طبق توافق و همکاری طرف عراقی امسال در مرز مهران مقرر شد تا خروج زائران از کشور یا همان ورودشان به کشور عراق توسط ماموران ما صورت گیرد و ماموران عراق فقط مهر ورود به کشورشان را درج کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور از اتصال مرز شلمچه به سامانه سجاد خبر داد و بیان کرد: از شب گذشته با این اقدام، خروج زائران از زمان تحویل گذرنامه به افسر گیت به چهار ثانیه خلاصه می شود و طرف عراقی هم کنترل افسر ایرانی را می‌پذیرد.

وی به حوادث جاده ای در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور اشاره کرد و عنوان داشت: تاکنون به جز یک مورد، هیچ حادثه رانندگی در مسیرهای منتهی به مرزها در ایران اتفاق نیفتاده که در جای خود بی‌نظیر است.

سردار رادان از زائران خواست تا در روزهای منتهی به اربعین سفر خود را مدیریت کنند و خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تعداد زوار، زائران گرامی سفر به عتبات عالیات را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی به تسهیلات ویژه گذرنامه‌ اشاره کرد و گفت: از ابتدا درخواست کردیم که مردم برای این سفر گذرنامه زیارتی بگیرند که از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست، ۸۰۰ هزار گذرنامه زیارتی دیگر درخواست شده بود که از این تعداد ۹۸.۵ درصد تحویل داده شده‌ است.

سردار رادان، اذعان کرد: صدور گذرنامه عادی زمانبر تر و چاپ آن مشکل‌تر است اما همکاران ما و پست در تلاش هستند تا در سریعتر زمان ممکن آماده و تحویل داده شوند.

کد خبر 1622550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha