30 هنرمند عراقی در ابتکاری خلاقانه کتابت قرآن کریم را به پایان رساندند

30 خوشنویس عراقی در ابتکاری خلاقانه در پاسخ به اهانت قرآن کریم، به کتابت این کتاب آسمانی و نمایش آن در سالن نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ عراق اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الزمان، حوزه هنری عراق با همکاری جمعی از خوشنویسان عراق و با مشارکت 30 خوشنویس از سراسر این کشور نمایشگاه خوشنویسی قرآن را با عنوان «قرآن رویکرد ماست» در سالن نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ و گردشگری و آثار باستانی در عراق برگزار کرد.

احمد فکاک البدرانی، وزیر فرهنگ عراق گفت: یک گروه از خوشنویسان عراق با تلاش شخصی در پاسخ به هتک حرمت قرآن اثری تاثیرگذار و خلاقانه‌ای را که تجربه ای بی نظیر در نوع خود به شمار می آید، به نمایش گذاشتند. قرآن همه مذاهب و ادیان ما را گردهم آورده است.

علی عوید، مدیرکل حوزه هنری عراق گفت: این نمایشگاه پاسخ متمدانه به تمام اهانت‌های قرآنی است . ابتکار امروز خوشنویسان به عنوان حرکت هنری صدساله آنهاست.

عوید افزود: 30 خوشنویس هنرمند از اعضای مجمع خوشنویسان با خوشنویسی سی جزء کامل قرآن کریم شاهکار هنری را خلق کردند و در معرض دید عموم قرار دادند.

عبدالمنعم خیری حسین، رئیس مجمع خوشنویسان عراق گفت: این مجمع جلسات متعددی را برگزار کرد تا 30 خوشنویس از سراسر عراق برای خوشنویسی قرآن کریم انتخاب شدند. این طرح در پاسخ به قرآن سوزی انجام شد که طرح مهم در سراسر جهان عرب و اسلامی است.

حسین افزود: هیچ کشوری وجود ندارد که 30 خوشنویس از یک کشور را برای خوشنویسی قرآن کریم گردهم آورده باشد. اما این مجمع توانست 30 خوشنویس را جمع کند و به مدت 30 ماه خوشنویسی قرآن به پایان رسید که اولین تجربه عراقی- عربی و اسلامی است.

عبد نوار رمیث، خوشنویس عراقی درباره این نمایشگاه، گفت: 30 خوشنویس عراقی این قرآن را در اندازه 70*50 در پاسخ به هجمه غرب به قرآن نوشته است.

وی افزود: هر کدام از این 30 خوشنویس یکی از مسئولیت نگارش یکی از جزء‌های قرآن را برعهده گرفتند. از خوشنویسان خواسته شد تا به روش «محمد ابن رشدی» خوشنویس ترکی کار خود را انجام دهند.

کد خبر 1622559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha