تردد زائران کربلای معلی از باشماق نشانه وحدت و یکرنگی است

ماموستا محمودی گفت: تردد زائران کربلای معلی از باشماق نشانه وحدت و یکرنگی و اعتصام به حزب‌الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا امجد محمودی امام جمعه مسجد قبا شهر مریوان در آئین نوای وحدت که با حضور اقشار مختلف مردم و زائران اربعین حسینی در شهر مریوان برگزار شد، باتقدیر از برگزار کنندگان این مراسم و با خوش‌آمدگویی به زائران اربعین حسینی که مرز باشماق را برای تردد برگزیده‌اند، اظهار کرد: تردد زائران کربلای معلی از باشماق نشانه وحدت و یکرنگی و اعتصام به حزب‌الله است.

وی بیان کرد: محبت به اهل بیت پیامبر(ص) در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم مورد تاکید قرار گرفته است.

تردد زائران کربلای معلی از باشماق نشانه وحدت و یکرنگی است

امام جمعه مسجد قبا شهر مریوان افزود: در سوره احزاب خداوند خطاب به پیامبر فرموده است «ای اهل بیت نبوت خداوند می‌خواهد پلیدی از وجود شما پاک شود» بنابراین محبت به اهل بیت جز اهم وظیفه مسلمانان است این محبت نقطه مشترک فریقین است و این حضور مردم در مراسم اربعین نماد وحدت مسلمانان است.

تردد زائران کربلای معلی از باشماق نشانه وحدت و یکرنگی است

ماموستا امجدی اضافه کرد: علیرغم توطئه‌های دشمنان علیه مسلمانان خدا را سپاسگزاریم که مردم ما حافظ و عاشق قرآن و محب اهل بیت هستند و از دیدگاه اهل سنت خط قرمز ما اهل بیت پیامبر اسلام است بنابراین باید از سیره پیامبر درس گرفت و منشا خیر جامعه بود.

تردد زائران کربلای معلی از باشماق نشانه وحدت و یکرنگی است

وی تصریح کرد: امروز محبت اهل بیت پیامبر زبانزد عام و خاص است و قیام امام حسین در دشت کربلا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و از دیدگاه اهل سنت چیزی جز این نبوده و نیست.

وی اضافه کرد: از مهمان‌نوازی مریوانی‌ها در پذیرایی و استقبال زائران سپاسگزاریم و از مسئولان خواستار توسعه و ترقی شهر مریوان هستیم و از مردم خواست زائران کربلا را تکریم کنند.

کد خبر 1622594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha