برگزاری دوره آموزشی مطالبه‌گری و پیشگیری از مفاسد در سنندج

دوره  آموزشی طلایه داران در مبحث مطالبه گری و پیشگیری از مفاسد اداری و اقتصادی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ حسن اصلانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در دوره  آموزشی طلایه داران در مبحث مطالبه گری و پیشگیری از مفاسد اداری و اقتصادی که در سنندج برگزار شد، عنوان کرد: طلایه داران و دغدغه مندان امر به معروف و نهی از منکر می توانند فساد اداری، جرایم اقتصادی و مالی را در سامانه سجام قوه قضائیه اعلام کنند.

وی افزود: انواع فسادها و تخلفات از قبیل ساخت و سازهای غیرمجاز، محیط زیست، تصرف اراضی ملی، زمین خواری، ترک فعل مدیران، توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی و غیره را می توان در سامانه سجام اعلام گزارش کرد و هویت فرد گزارش دهنده کاملانه محرمانه خواهد بود و از او نامی برده نمی شود.

برگزاری دوره آموزشی مطالبه‌گری و پیشگیری از مفاسد در سنندج

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، اظهار داشت: بساری از آتش سوزی های اخیر مریوان ساختگی و با هدف تصرف زمین های آن منطقه توسط سودجویان انجام شد.

وی تأکید کرد: فرد گزارش دهنده در سامانه سجام بر اساس راستی آزمایی مرحله به مرحله در جریان گزارش خود قرار می گیرد.

اصلانی در ادامه مقابله و کنترل حفر چاه های غیرمجاز در برخی نقاط استان کردستان را نتیجه دغدغه مردم و گزارشات آنان در سامانه سجام عنوان کرد.

وی تأکید کرد: دغدغه مندان، طلایه  داران و مطالبه گران ستاد امر به معروف و نهی از منکر و عموم جامعه با بهره گیری از سامانه سجام، قوه قضائیه را در برخورد با مفاسد و تخلفات یاری کنند.

علی محسن منتشلو معاون آموزشی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز ابراز داشت: مطالبه گران ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک تشکل قانونی هستند و کاملا وجهه قانونی دارند.

برگزاری دوره آموزشی مطالبه‌گری و پیشگیری از مفاسد در سنندج

وی افزود: آموزش، انسان را متعالی می کند و روح بلند انسان ها به واسطه آموزش در هر عرصه ای به رشد و بالندگی می رسد.

معاون آموزشی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: مطالبه گری باید به صورت جهادی و با بصیرت باشد و فرد مطالبه گر باید دانش و تسلط کافی در خصوص مسئله مورد نظر را دارا باشد.

منتشلو راه اندازی سامانه سجام قوه قضائیه را عامل ایجاد انگیزه در مطالبه گران و طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با مفاسد عنوان کرد.

کد خبر 1622602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha