زائران بیش از 80 کشور در مراسم بزرگ اربعین در کربلای معلی

زائران بیش از 80 کشور جهان برای برپایی مراسم اربعین رهسپار کربلای معلی شدند و استانداری کربلا همه امکانات خدماتی خود را برای رفاه زائران به کار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، زائران مناطق مختلف عراق و کشورهای اسلامی و غیراسلامی برای برپایی مراسم اربعین حسینی در بیستم ماه صفر راهی کربلای معلی شدند.

نصیف الخطابی، استاندار کربلای معلی گفت: زائران بیش از 80 کشور جهان برای برپایی مراسم اربعین به عتبات مقدسه می آیند.

وی ادامه داد: تلاش‌ها برای اجرای همه برنامه‌های تدوین شده برای مراسم اربعین امام حسین(ع) ادامه دارد. استانداری کربلا همه نهادهای خدماتی و سازو کارها را برای ارایه بهترین خدمات و برطرف کردن سختی‌های پیش روی زائران و ایجاد راهکارهای سریع برای اربعین به کار گرفته است.

زائران با تابعیت‌های مختلف مسیر خود را با پای پیاده به سمت کربلای معلی برای مشارکت در مراسم اربعین می پیمایند. موکب‌های خدماتی و مجهز شده نیز در طول مسیر به ارایه خدمات متنوع غذایی، نوشیدنی و رفاهی به زائران اقدام می کنند تا آنها به کربلا برسند.

فرآیند انتقال زائران از گذرگاه‌های مرزی و از طریق راه آهن هواپیما، خودرو و اتوبوس نیز انجام می شود. مقامات عراق همه خدمات لازم را را در طول مراسم اربعین  آماده کردند. همچنین آمبولانس در سراسر کربلا برای کمک زائران وجود دارد.

وزارت کشور عراق در جدیدترین آمار خود اعلام کرد: دومیلیون و 654 هزار و 643 زائر تاکنون وارد عراق شدند.

اربعین بزرگترین راهپیمایی بزرگ انسانی در جهان است که میلیون‌ها نفر از عراق و از خارج از این کشور برای برپایی اربعین رهسپار کربلای معلی می شوند.

کد خبر 1622614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha