ضعف در دینداری موجب کم کاری برخی از مسئولان است

آیت الله مظاهری با اشاره به برخی از کم کاری در ادارات و کم فروشی بعضی از کسبه، گفت: ضعف در دینداری عدم ترس از سرنوشت معاد، باعث این ظلم و ستم ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق مجازی با اشاره به برخی از جلوه های فساد اظهارداشت: ضعف در دینداری و یا نداشتن دین و ایمان به آخرت منجر به گناه فردی و اجتماعی می شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: ضعف در دینداری عدم ترس از سرنوشت معاد، باعث این ظلم و ستم هایی مثل کم کاری برخی از کارمندان و مسئولان و کم فروشی بعضی از کسبه می شود.

وی ادامه داد: عبادت با انجام واجبات و مستحبات منجر به تقویت دینداری می شود و انسان را از گناه دور می کند و از طرفی هم فکر به حال آخرت و شب اول قدر باعث می شود تا ما از زشتی ها دور شویم.

آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: پدر و مادر علاوه بر اینکه خودشان به دین و عبادت پایبند باشند، به فرزندانشان هم دینداری و ترس از سرنوشت بد شب اول قبر و معاد را متذکر شوند تا اینکه در مسیر گناه قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه دائم شب اول قبر را به خود یادآوری کینم اضافه کرد: فردی که دچار گناه و فساد شده به سختی  شب اول قبر را سپری خواهد کرد.

مرجع تقلید عالم تشیع با اشاره به اینکه اعمال ما در محضر امام زمان(عج) قرار دارد، تصریح کرد: اگر خودمان را در حضور پروردگار عالم و امام زمان ببنیم دیگر گناه نخواهیم کرد.

وی جوانمردی و غیرت را از دیگر مولفه های ترک گناه بیان کرد و اذعان داشت: غیرت امروز در جامعه ما تحت تاثیر قرار گرفته و این خودنمایی ظاهری و بی حجابی ها نتایج همین موضوع است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: حضرت زینب(س) با همه شرایط سخت شام غریبان شهادت امام حسین(ع) حجاب خود را در مجلس یزیدیان حفظ کرد و امروز زنان و دختران جامعه به این موضوع توجه کنند و مردان نیز غیرت مند باشند.

وی با اشاره به حدیث امام حسین(ع) خطاب به دشمنان گفت: در صحنه جنگ روز عاشورا امام حسین(ع) رو به دشمنان فرمودند «اگر دین  و ترس از آخرت ندارید، آزاد مرد و جوانمرد باشید» که تشریح این حدیث همین مسائلی بود که در خصوص ترک گناه بیان شد.

کد خبر 1622618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha