مراقب نرم افزارهای جعلی اربعین باشید

رئیس پلیس فتا استان اصفهان نسبت به استفاده از نرم افزارهای جعلی ادعیه اربعین و خرید لباس و پرچم برای این مناسبت هشدار داد.

سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به انتشار نرم افزارهای آلوده به ویروس و جعلی اظهارداشت: افراد سودجو با انگیزه های مالی با شگرد اشتراک ادعیه اربعین و یا فروش لباس مشکی و پرچم، حساب افراد را خالی می کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با هشدار نسبت به این موضوع افزود: خرید الکترونیکی تجهیزات و امکانات هیات های مذهبی حتما از سایت های معتبر صورت بگیرد و فریب قیمت ارزان شبکه های اجتماعی و سایت های غیر مجاز را نخورید.

وی ادامه داد: نصب نرم افزارهای ادعیه نیز باید از طریق سایت های معتبر انجام شود و مراقب بد افزارها باشید تا اینکه در معرض سو استفاده افراد مجرم قرار نگیرید.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه جمع آوری کمک برای مراسم های اربعین دیگر شگرد سارقین است، تصریح کرد: کمک به خیریه ها، هیات های مذهبی و جریان های فرهنگی باید در قالب سامانه های معتبر و قابل رصد باشد و نباید با روش های غیرمجاز و حساب شخصی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت ارزان یکی از موضوعات مهم برای انگیزه افراد در خرید از سایت ها و شبکه های اجتماعی بود که همین موضوع منجر به بروز مشکل و مالباختگی آنان خواهد شد.

رئیس پلیس فتا اصفهان ضمن توصیه به هوشیاری و دقت در استفاده از شبکه های اجتماعی یادآورشد: در برخورد با چنین فضاهای کلاهبرداری موضوع را از طریق www.cyberpolice.ir با پلیس فتا در میان بگذارید.

کد خبر 1622621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha