سهم ۹۰ درصدی آران و بیدگل در صادرات تعاونی‌های استان اصفهان

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل گفت: ۹۰ درصد صادرات تعاونی‌های استان اصفهان به آران و بیدگل اختصاص دارد.

سید محمد زواره در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۱۰۷ هزار نفری شهرستان آران و بیدگل تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل افزود: هم اکنون بیش از ۱۶ هزار کارگر در ۸۵۰ واحد صنعتی و بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی شهرستان آران بیدگل به عنوان بیمه شده اصلی مشغول به فعالیت هستند.

زواره ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۳ شرکت تعاونی فعال با عضویت دو هزار و ۳۲۹ نفر در شهرستان آران و بیدگل  در قالب شرکت های خدماتی، تولیدی، توزیعی، مصرف، مسکن، کشاورزی، تامین نیاز مصرف کنندگان، حمل و نقل فعالیت می کند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل افزود: تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل یکی از تعاونی های شاخص استان اصفهان است که در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون دلار صادرات داشته و این مایه مباهات است.

زواره تصریح کرد: ۹۰ درصد از صادرات کل تعاونی‌های استان اصفهان به شهرستان آران و بیدگل اختصاص دارد و این بیانگر ظرفیت بسیار بالای این شهرستان است.

وی به کاهش ۴۳ درصدی پرداختی بیمه بیکاری در آران و بیدگل طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: در حوزه بیمه بیکاری طی یک سال اخیر دو هزار و ۶۲۵ پرونده بررسی شده، بیمه بیکاری دو هزار و ۲۶۱ نفر برقرار شده و تعداد مقرری بگیران از پایان سال گذشته که ۷۷۹ بیمه بیکاری بوده تا پایان مرداد ماه به تعداد ۳۳۶ نفر کاهش پیدا کرده است.  

کد خبر 1622644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha