امنیت آسمان کشورمان با تجهیزات پدافندی داخلی تامین می شود

امیر سرتیپ نوروزی گفت: امنیت آسمان کشورمان با ساخت تجهیزات و سامانه های پدافند هوایی داخلی تامین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امیر سرتیپ «حسین نوروزی» در سخنرانی پیش از خطبه های نمزا جمعه اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی اظهارداشت: امنیت آسمان کشورمان مثل دیگر مرزهای زمینی و دریایی حائز اهمیت است و دشمن از مرزهای هوایی برای پیشبرد اهداف خود در شناسایی نقاط مهم و از بین بردن آن ها استفاده می کند.

جانشین پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور افزود: تامین امنیت هوایی کشور بر عهده پدافند هوایی با همکاری نیروی هوایی ارتش است تا فرصت را برای پرنده های فاقد مجوز از بین ببرد.

وی ادامه داد: هیچ پرنده با سرنشین و بدون سرنشین بدون هماهنگی و صدور محوز نیروی پدافند هوایی حق تردد در آسمان کشور را ندارد و در صورت انجام آن، بدون هیچ ترسی این پرنده زمین گیر خواهد شد.

امیر سرتیپ نوروزی با بیان اینکه دشمن در دوران دفاع مقدس و پس از آن با تردد در آسمان کشور به دنبال از بین بردن نقاط حساس کشور بوده، تصریح کرد: همین مراقبت های نیروی پدافند هوایی مانع از تحقق اهداف آنان شده است.

وی اضافه کرد: تیراندازی و انهدام کشتی های انتقال نفت و یا پالایشگاه ها در دوران دفاع مقدس منجر به از بین رفتن سرمایه های کشور و به وجود آمدن مشکلات اقتصادی برای کشورمان می شد.

جانشین پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور با بیان اینکه امروز امنیت آسمان کشور برقرار است، خاطرنشان کرد: از دهه های 70 به بعد با توسعه تکنولوژی در بخش نظامی ایران، امنیت آسمان کشورمان با ساخت تجهیزات و سامانه های پدافند هوایی داخلی تامین می شود.

وی اضافه کرد: نیروهای متخصص جوان برای تولید تجهیزات نظامی حضور دارند و توانسته ایم سامانه های جدیدی را تولید کنیم که برای بسیاری از سران کشورهای دنیا و حتی افراد داخلی عجیب و باور کردنی نیست.

نوروزی همچنین به اراده صورت گرفته برای خودکفایی نظامی در ایران اشاره کرد و افزود: تحریم ها نتوانست اختلال در نیازهای نظامی و امنیتی کشورمان ایجاد کند بلکه از این شرایط سخت به نفع خودمان استفاده کردیم.

کد خبر 1622658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha