اربعین نقطه عطف تاریخ اسلام و نقطه اشتراک بزرگ میان همه فرقه‌های مسلمان است

دریادار ایرانی اربعین را نقطه عطف در تاریخ اسلام و نقطه اشتراک بزرگ میان همه فرقه‌های مسلمان دانست و گفت: اربعین به طور خاص در ایران زمین یک برادری بسیار بالا در سطح و شیعه و سنی برقرار کرده است و همین محور کفایت می‌کند تا دشمن نتواند از این جریانات سوءاستفاده داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «دریادار شهرام ایرانی» ظهر امروز (جمعه 10 شهریور ماه) در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات رسانی و میزبانی نیروی دریایی ارتش از زائران تبعه کشورهای هند، پاکستان و افغانستان در مرزهای جنوب شرقی و شلمچه، اظهار کرد: امسال نیروی دریایی ارتش ۲ گروه از زائرین را تحت پوشش قرار داده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: نیروی دریایی ارتش در مرز جنوب شرقی میزبان زائران کشورهای همسایه از جمله هند، پاکستان و افغانستان که از طریق این مرز وارد کشور می‌شوند است که در آنجا پذیرش و نیازمندی‌های اولیه آنها تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز شلمچه به صورت ثابت مستقر است، تصریح کرد: در این مرز با داشتن یک بیمارستان کامل خدمات پزشکی و بهداشتی را به زوار ارائه می‌دهیم و اکنون در این محل هستیم تا اگر کمبودی وجود دارد سریعاً آن را برطرف و نیازمندی‌های آنها را تأمین کنیم.

دریادار ایرانی به خدمات رسانی مواکب نیروی دریایی ارتش در مسیرهای منتهی به مرزها اشاره کرد و ابراز داشت: نیروی دریایی نیز مانند سایر ارگان‌ها مواکبی را در طول مسیر مستقر کرده که به زائرین امام حسین (ع) خدماتی از جمله مکان استراحت، تغذیه، محل اقامه نماز و… ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای برقراری امنیت زائران به صورت مشترک با کشور عراق هماهنگی‌های لازم انجام شده است، گفت: تاکنون در حوزه امنیتی هیچ مشکلی وجود نداشته و تلاش جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق بیشتر بر این است تا زائران در مسیر دچار مشکل نشوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اربعین را نقطه عطف در تاریخ اسلام و نقطه اشتراک بزرگ میان همه فرقه‌های مسلمان دانست و بیان کرد: اربعین به طور خاص در ایران زمین یک برادری بسیار بالا در سطح و شیعه و سنی برقرار کرده است و همین محور کفایت می‌کند تا دشمن نتواند از این جریانات سوءاستفاده داشته باشد.

کد خبر 1622664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha