نبود زیرساخت مناسب عامل اصلی حوادث/ نگاه مدیریت بحرانی در کشور وجود ندارد

کوهساری گفت: به دلیل عدم اجرای زیرساخت ها، شاهد خسارات سیل به روستاهایی همچون قورچای آزادشهر هستیم.

غلامعلی کوهساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با اشاره به سیل روستای قورچای آزادشهر، گفت: اقدامات انجام شده در خصوص مدیریت بحران در کشور راضی کننده نیست، دولت بجای تامین اعتبار برای پیشگیری در بخش درمان هزینه می کند.

نماینده مردم شهرستان های آزادشهر، رامیان و بخش های فندرسک و چشمه ساران در مجلس افزود: اقداماتی همچون لایروبی رودخانه ها باید قبل از وقوع سیل انجام می شد نه اینکه بعد از وقوع سیل لایروبی رودخانه ها انجام شود.

کوهساری با بیان اینکه وقوع این سیل برای بار اول نیست و آخر هم نخواهد بود، گفت: باید اقداماتی انجام شود تا بتوان با بحران مخاطرات زندگی کرد.

وی ادامه داد: به دلیل عدم اجرای زیرساخت ها، شاهد خسارات به روستاهایی همچون قورچای هستیم. اگر پل روستا قبل از سیل بازسازی و رودخانه لایروبی می شد، این مشکل و خسارات این چنینی برای ساکنان این روستا پیش نمی آمد.

نماینده مردم شهرستان های آزادشهر، رامیان و بخش های فندرسک و چشمه ساران خاطرنشان کرد: بارها به مسئولان در خصوص سیل در دو روستای قورچای، فارسیان و قشلاق هشدار داده ام اما متاسفانه تاثیری نداشت.

وی اظهارداشت: اگر زیرساخت ها به درستی انجام شود، از سیل و زلزله هراسی نخواهیم داشت.

کوهساری با بیان اینکه نگاه مدیریت بحرانی در کشور وجود ندارد، گفت: هنوز از لحاظ اعتبارات، سازمان مدیریت بحران جزو اولویت ها قرار نمی گیرد. سازمان مدیریت بحران کشور باید در حد معاون رئیس جمهور و در اولویت باشد نه اینکه معاون وزیر باشد.

وی در خصوص پرداخت خسارت به سیل زدگان نیز افزود: پرداخت خسارت در بخش مدیریت بحران بسیار سخت است و یا انجام نمی شود، کسانی که زندگی شان را از دست داده اند باید در اولویت پرداخت خسارت قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان های آزادشهر، رامیان و بخش های فندرسک و چشمه ساران با اشاره به ۲ روستای رانشی حوزه نمایندگی خود، گفت: روستای کشکک رامیان و نرگس چال آزادشهر از روستاهای رانشی هستند که بنیاد مسکن در بخش جلوگیری از رانش اقداماتی را انجام داده است.

کد خبر 1622748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha