بازدید نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت از واحدهای بعثه و سازمان حج در نجف

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از واحدهای مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نجف اشرف بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» که به عراق سفر کرده است امروز با حضور در واحدهای مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در نجف از نزدیک با مسئولان این واحدها درباره نحوه خدمات رسانی به زائران بویژه درایام اربعین حسینی گفتگو کرد.


در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین حسین کاردان و آقای حسین نیک روش مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه و سازمان حج در نجف و عراق از نحوه فعالیت حوزه خود و چگونگی ارائه خدمات به زائران ایرانی در طول سال و مناسبت های مذهبی گزارش دادند.  


حجت الاسلام والمسلمین نواب دربازدید از واحدهای بعثه بر لزوم پویایی و بروز بودن کارها تاکید کرد و آن را اقتضای فعالیت در عتبات عالیات دانست.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مسئول دفتر نمایندگی بعثه در نجف خواست موارد موثر درتاثیرگذاری معنوی بر زائران مورد توجه و در اولویت قرار گیرد و افزود: بعثه از فعالیت ها و برنامه های پویا، جدید و پر اثر استقبال و حمایت می کند.


در بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب از واحدهای ستاد سازمان حج و زیارت در نجف نیز آقای نیک روش از حوادثی که برای زائران  از اول صفر تاکنون در مسیرهای مختلف در داخل عراق رخ داده گزارش داد و با اشاره به آمار فوتی ها و مصدومان این حوادث بر لزوم هماهنگی بیشتر بین جمعیت هلال احمر و شرکت بیمه در خدمات دهی به زائران ایرانی تاکید کرد.


مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج درعراق با اشاره به اینکه تاکنون بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر حق بیمه خود را از طریق سامانه سماح پرداخت کرده اند درخصوص نحوه بستری شدن و درمان زائران ایرانی در بیمارستان های عراق توضیحاتی داد.


در بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ازمرکز کنترل و نظارت شرکت بیمه نیز گزارشی از خدماتی که به زائران حادثه دیده ارائه می شود بیان و تصریح شد: در این رابطه علاوه بر 297  مرکز 56 دستگاه آمبولانس و تعدادی پزشک فعال شده اند.


حجت الاسلام والمسلمین نواب هم توصیه هایی درباره بیمه زائران و نحوه رسیدگی به مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ارائه و تصریح کرد که مرکز پزشکی و شرکت بیمه باید با هماهنگی و تعامل سازنده برخی مشکلاتی را که در رسیدگی به زائران بیان شد، حل کنند.


در پایان این بازدید، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت در نشست با معاونین و مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق و نجف پس از استماع گزارش آنان در خصوص فعالیت های بعثه درعتبات عالیات و راهکارهای ارائه شده در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زائران، رهنمودهایی در خصوص انجام وظایف و مسئولیت های هر واحد بیان کرد.

کد خبر 1622758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha