تا کنون بیش از ۱۲۲ هزار زائر از مرز خسروی وارد کشور شده اند

شعبانی گفت: موج برگشت زوار به کشور آغاز شده و تا کنون بیش از ۱۲۲ هزار زائر از طریق مرز خسروی وارد کشور شده اند.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تردد کماکان در مرز خسروی روبه افزایش است ،گفت:  هم اکنون زائران در مرز خسروی به صورت روان در حال خروج از مرز به منذریه عراق هستند و در منذریه نیز هیچ مشکلی برای پذیرش حضور زوار ایرانی وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: امسال تمامی زیرساخت های لازم و امکانات برای پذیرش زائران آماده بود و تمام دستگاه ها پای کارند تا زائران با سهولت و راحتی بتوانند از این گذرگاه رسمی عازم عراق شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به گرمای هوای امسال در اربعین خوشبختانه مصدومیت‌ها و گرمازدگی نداشته‌ایم و تمهیدات لازم برای تسهیل سفر زوار اندیشیده شده است.

 شعبانی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۲ هزار نفر از مرز خسروی خارج شدند ،اظهار کرد: با توجه به آغاز موج بازگشت زوار اربعین به کشور طی شبانه روز گذشته  ۴۴ هزار و ۴۹۷ نفر از طریق آن وارد کشور شده اند که در مجموع تا کنون بیش از ۱۲۲ هزار زائر از مرز خسروی وارد کشور شده اند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت:۹۲گیت در مرز خسروی  مستقر است و در حال حاضر روزانه گیت های بیشتری به بحث ورود زوار به کشور اختصاص داده می شود.

 وی افزود: : با توجه به ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز خسروی در ایام اربعین امسال توقفی در مرز نداریم. تمام گلوگاه‌های جمعیتی شهرستان قصرشیرین نیز باز است و زوار در هر ساعتی که که وارد شهرستان شوند از پارکینگ‌ها با وسایل حمل و نقل به مرز خسروی منتقل و از این گذرگاه عازم عراق  می شوند.

شعبانی در پایان گفت: برگزاری رویداد بزرگ و باشکوه اربعین حسینی باید مردمی باشد. از این رو تلاش ما بر این است که نقش مردم را در این کنگره عظیم پررنگ کنیم.

کد خبر 1622804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha