۲۵ دانش آموز خراسان شمالی در جهش تحصیلی قبول شدند

رییس آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال، ۲۵ دانش آموز از خراسان شمالی در مرحله نخست جهش تحصیلی قبول شدند.

حسین نعمتی، رییس آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع کل تعداد قبول شدگان جهش تحصیلی یک نفر از مدارس دولتی و ۲۴ نفر از مدارس غیردولتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال این استان، ۱۳۹ متقاضی جهش تحصیلی داشت که از این تعداد ۷۴ نفر دختر و ۶۵ نفر پسر بودند که تعداد دانش آموزان مدارس متقاضی دولتی ۱۰ نفر و مدارس غیردولتی ۱۲۹ نفر بودند.

نعمتی عنوان کرد: از مجموع کل متقاضیان ۲۵ نفر قبول شدند و از مجموع قبولی ها ۱۴ نفر دختر و ۱۱ نفر پسر بودند، تعداد دانش آموزان قبولی در مدارس دولتی یک نفر و در مدارس غیردولتی ۲۴ نفر بودند.

رییس آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: این متقاضیان در مقطع ابتدایی ارزیابی شدند و با توجه به شرایطی که دارند برای جهش یک پایه و دوپایه شرکت کردند، در سامانه جهش تحصیلی از طریق سامانه سیدا نوبت گیری می شوند و مابقی مراحل طی می شود.

نعمتی با بیان اینکه مرحله دم جهش تحصیلی هنوز شروع نشده است اضافه کرد: بجنورد با ۱۰۵ نفر، شیروان ۱۵ نفر، اسفراین هفت نفر، جاجرم ۶ نفر و فاروج، راز و جرگلان و مانه و سملقان هر کدام ۲ نفر متقاضی داشتند، بام و صفی آباد و گرمه هم متقاضی نداشتند.

وی تصریح کرد: از بین قبول شدگان بجنورد با ۲۱  نفر، شیروان ۲ نفر، اسفراین و جاجرم هر کدام یک نفر قبولی داشتند.

وی افزود: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شدند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند و اگر در همه دروس نمره قبولی را کسب کنند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می روند.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

کد خبر 1622864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha