مواکب اربعین نماد وحدت ملت امام حسین(ع) هستند|نام نویسی حدود 100 هزار مازندرانی در سامانه سماح

سلگی از فعالیت ۳۵ موکب اربعین مازندران در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین خبر داد و  گفت: تاکنون هیچ گونه مشکلی در روند خدمات دهی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در عراق مشاهده نشده در حقیقت این مواکب وحدت میان ملت امام حسین(ع) را به منصه ظهور گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، روح الله سلگی-معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ضمن تحسین خدمات رسانی موکب های اربعین مازندران به ویژه موکب باب الحوائج(ع) شهرستان نور و موکب فاطمه الزهرا(س) روستای خرماکلا به قائم شهر به زوارالحسین(ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مناسب خدمات رسانی مواکب در کشور عراق و گرامیداشت یاد ونام ۱۰هزار و ۴۴۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران و با بیان اینکه تشرف به کربلا و زیارت امام حسین(ع) آرزوی قلبی همه ی شهدای والامقام بود، اظهار کرد:  در این مقطع از تاریخ اسلام که دشنه ها و دشنام ها به سمت ارزش های دینی و اصول و مبانی ارزشی امت اسلام است شاهد حضور گسترده مردم با بصیرت انباشته شده در طول تاریخ که همین بصیرت آنها را از سایر ملت ها ممتاز کرده، در پیاده روی اربعین هستیم که این را مدیون عنایت ویژه خداوند متعال و ایثار شهدای دوران دفاع مدقس و دفاع از حرم می دانیم.

وی با بیان اینکه تبلور وحدت دنیای تشیع را در اربعین مشاهده می کنیم، گفت: استکبار جهانی با همراهی عده ای فریب خورده در داخل کشور تلاش کردند جلوی تلألو خورشید عاشورا را بگیرند اما نتوانستند بین ملت امام حسین(ع) و عاشورا فاصله ایجاد کنند چرا که پیوند بین امت اسلام با عاشورا گسستنی نیست و مردم به درستی می دانند دشمن می خواهد عاشورا از ما بگیرند تا روحیه ظلم ستیزی را از ما بگیرد.

سلگی اعزام زائران اربعین را یک حرکت عظیم فرهنگی دانست و افزود: اربعین یادمان و یادآورعاشوراست اربعین پیام امام حسین(ع) توسط حضرت زینب(س) به سرمنزل مقصود رسید.

سلگی از فعالیت ۳۵ موکب از سوی استان مازندران در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین خبر داد و  خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه مشکلی در روند خدمات دهی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در عراق مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰هزار نفر از مردم شریف مازندران برای حضور در راهپیمایی میلیونی اربعین در سامانه سماح نام نویسی کردند، گفت: از حیث کمی متناسب با جمعیت مازندران در ردیف پنج استان اول کشور برای ثبت نام در سامانه سماح را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه موکب ها در کنار ارائه خدمات فرهنگی، اسکان، درمانی، خیاطی، روزانه بیش از ۲۰۰هزار پرس غذا برای توزیع بین زائرین اربعین پخت می کنند، اذعان کرد:  فعالیت های این مواکب همگی به صورت خودجوش و با حمایت خیرین صورت می گیرد.

سلگی با بیان اینکه بخشی از زائرین مازندرانی از مرز مهران و عده ای هم از مرز خسروی وارد عراق شدند، گفت: امسال برای اولین بار بخشی از زائرین اربعین مازندران با قطار ساری- کرمانشاه عازم عراق شدند.

وی با بیان اینکه همچنین برای اعزام هوایی زائرین مازندرانی از فرودگاه های مازندران تدابیری اتخاذ شده، افزود: ۴۰پرواز برای اعزام زائرین اربعین تا ۱۹شهریور ماه برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1622898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha