تاکنون هیچگونه مشکلی برای تردد زوار در مرز خسروی به وجود نیامده است

سپهری گفت:شرایط وضعیت در پایانه مرزی خسروی خوب است و تعامل مرزبانی با مسئولین پایانه در حد مطلوبی بوده بطوریکه خوشبختانه تاکنون هیچگونه مشکلی برای تردد زوار دراین مرز به وجود نیامده است.

کیاست سپهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به تردد چشمگیر زوار از مرز خسروی به عتبات و عالیات ،گفت: با توجه به اینکه تمامی امکانات برای تردد راحت زوار تدارک دیده شده لذا با تلاش‌های صورت گرفته در سطوح سیاسی شهرستان و استان با طرف عراقی، توافق لازم برای فعالیت شبانه روزی مرز خسروی امسال صورت گرفت و زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در سلامت و امنیت کامل در حال ورود و خروج هستند.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه  افزود: حضور ویژه مردم ایران و دیگر کشورها در پیاده‌ روی اربعین باعث افزایش توان و ظرفیت‌ حوزه‌های سیاسی و فرهنگی شده که به موجب آن در مراسم پیاده‌روی اربعین هر ساله شاهد حضور خیل عظیم و میلیونی و چشمگیر مردم و عاشقان حسینی از هر رنگ، نژاد و مذهب از بیش از ۶۰ کشور جهان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع انسانی است که تعداد زائران چشم دشمنان اسلام را کور کرده است لذا  استقبال گسترده مردم از اربعین امسال همه جهانیان را شگفت زده کرده و همچنان شاهد حضور پرشور مردم در مرزها برای سفر به کربلا هستیم.

سپهری با اشاره به اینکه مرز خسروی کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است،  اظهار کرد: خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که درگذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

کد خبر 1622937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha