خروج ۵هزار نفر اتباع خارجی از مرزخسروی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی

سلیمانی گفت: از اول شهریور تاکنون حدود ۵ هزار نفر از زائران اتباع خارجی از کشور های آذربایجان ، تاجیکستان و عراق از مرز بین المللی خسروی قصرشیرین به کربلا معلی رفتند.

حمزه سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به تردد زوار خارجی از مرز خسروی ،گفت: با رایزنی های بعمل آمده با دولت عراق و اخذ مجوز تردد برای این زائرین، خوشبختانه تا امروز صبح ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ حدود ۵هزار نفر از زائران اربعین حسینی اتباع خارجی از مرز بین المللی خسروی قصرشیرین خروج نمودند و راهی کربلای معلی شدند .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه  افزود: همه ساله و در آستانه فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جمع کثیری از اتباع خارجی مقیم کشور و یا اتباع مقیم در سایر کشورها با ورود به خاک کشور اقدام به شرکت در پیاده‌روی بزرگ اربعین می‌کنند .

وی خاطر نشان کرد: این حرکت عظیم و مردمی برخاسته از عشق به حسین بن علی (ع) و یاران با وفای آن حضرت است و چنان در قلب علاقه مندان نفوذ کرده که هرگز گسستنی نیست.

سلیمانی تصریح کرد: مطابق دستور العمل ابلاغی از سازمان ملی و مهاجرت وزارت کشور ورود و خروج زائرین اتباع افغانستانی و پاکستانی از طریق مرز خسروی ممنوع و زائرین ملیت های افغانستان و پاکستان می تواند برای ورود و خروج به کشور عراق مرز چذابه در استان خوزستان را انتخاب کنند چونکه از ورود آنان به استان کرمانشاه و مرز خسروی جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه  اظهار کرد: زائران اتباع خارجی از ملیت های افغانستان و پاکستان برای سفر به کشور عراق  می توانند از مرز چذابه در استان خوزستان به زیارت مشرف شوند.

وی در پایان گفت: براساس تصمیمات متخذه در مراجع قانونی، در صورت حضور بدون مدرک قانونی اتباع خارجی در مرزهای چهارگانه زمینی ایران در ولایات ایلام، خوزستان و کرمانشاه، حتی در صورت داشتن مجوزهای اقامت در جمهوری اسلامی ایران، به دلیل تخلف از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، مستقیماً به کشور متبوع خود طرد خواهند شد.

کد خبر 1622939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha