هدف ما گرایش جامعه ایرانی به سوی پوشش ایرانی اسلامی است

امامی، گفت: هدف ما گرایش جامعه ایرانی به سوی پوشش ایرانی اسلامی است و متخصصان این حوزه باید با تکیه بر دانش خود، نوآوری‌های جذاب داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سیدمجید امامی، در جلسه با فعالان مد و لباس استان خوزستان، ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی فعالان مد و لباس در مواکب اربعین حسینی اظهار کرد: امیدوارم این رویکردها در طول سال هم وجود داشته باشد و برگزاری جشنواره هدف اصلی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، ضمن تقدیر و تمجید از فعالیت های استان خوزستان در خصوص برگزاری جشنواره‌های مد و لباس افزود: هدف ما گرایش جامعه ایرانی به سوی پوشش ایرانی اسلامی است و متخصصان این حوزه باید با تکیه بر دانش خود، نوآوری‌های جذاب داشته باشند و استان خوزستان در همه زمینه‌های فرهنگی برتر و جزو ۶ استان اول است.

وی با تأکید بر لزوم تزریق مد هویتی و فرهنگی به دانش‌آموزان و دانشجویان رشته طراحی و دوخت اذعان کرد: دانش‌آموزان رشته‌های طراحی و دوخت را در قالب کارگروه دانش آموزی مد و لباس گرد هم آورید به آنها مانند نقشی که روی سنگ حکاکی می‌شود، هویت بدهیم تا بتوانیم از ایده‌های آنها استفاده کنیم.

امامی، با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های استانی و ملی احیا شود تصریح کرد: در جشنواره فجر امسال برای اولین بار «مود بُرد» را داریم که براساس آن محتوا و فلسفه ذهنی تاریخ مدنظر به زبان هنر بیان می شود.

وی عنوان کرد: بعد از جشنواره فجر، جشنواره لباس باوقار داریم که برندهای عفیفانه از کل جهان در آن شرکت می‌کنند و اسم آن را هفته مد شیراز گذاشته‌ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، به تأثیر آموزش‌های کوتاه مدت در خصوص مد، لباس، طراحی و دوخت اشاره کرد و ادامه داد: سعی می‌کنیم که مجوز آموزشگاه مد و لباس داده شود.

وی به تفاهم‌نامه با وزارت کار در خصوص مشاغل خانگی مد و لباس اشاره کرد و گفت: با یک نگاه مثبت و سریع افرادی که از کارگروه مد و لباس معرفی می‌شوند می‌توانند در سامانه به عنوان شغل خانگی ثبت‌نام کنند.

کد خبر 1622949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha