اربعین، جلوه با شکوهی از وحدت شیعه و سنی است

ماموستا شیخی گفت:پیاده‌روی با شکوه اربعین حسینی(ع)، نمایش اقتدار جبهه حق و آزادیخواهان جهان در برابر ظلم جهانی است. 

ماموستا ملااحمد شیخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین و وحدت مسلمین ،گفت: بزرگترین اجتماع بشری با محوریت فرهنگ غنی اهل‌بیت(علیهم السلام ) که جلوه‌های بارزی از فضایل اخلاقی، صمیمیت، وحدت و یکپارچگی، اخلاص، مواسات و همدلی در آن مشاهده می شود

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی افزود: انسجام و وحدت مسلمین در برابر دشمنان واحد اسلام در گرو برگزاری اجتماعات و برنامه‌های عبادی و سیاسی همانند اربعین حسینی است بنابراین توجه به این مهم باید از اولویت‌های علمای شیعه و سنی باشد.

وی خاطر نشان کرد: ارادت و محبت به اهل‌بیت(ع) در میان اهل‌سنت اگر بیشتر از اهل تشیع نباشد کمتر از آنها نیست و همه بزرگان و علمای اهل سنت در این‌ باره اجماع و متفق‌القول هستند.

ماموستا شیخی اظهار کرد: شیعه و سنی با پای پیاده به سمت سرزمین کربلا و حرم امام حسین(ع) راهی شده‌اند تا در مراسم عظیم و شکوهمند اربعین حضور پیدا کرده و در کنار آن حرم، امام حسین(ع) را زیارت کنند.

امام جمعه ثلاث باباجانی با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی در جهان امروز محسوب می‌شود که نتیجه و معلول وحدت در بین مسلمین می‌باشد، افزود: پیاده‌روی اربعین یک تجمع عبادی، سیاسی و فرصتی برای تقویت وحدت و قدرت اسلام بوده و این نهضت و مکتب از مصادیق شجره طیبه و تا روز قیامت نیز ادامه دارد.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان اسلام به دلیل اینکه از اتحاد مسلمانان هراس دارند تلاش می‌کنند که با ایجاد تفرقه و دودستگی در بین مسلمانان آنها را علیه هم بشورانند.

ماموستا شیخی در پایان گفت: امام حسین در روز عاشورا برای ارشاد، هدایت، مقابله با ظلم و ستم حاکمان و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر و نجات جامعه از بداخلاقی و بی‌بندوباری به پا خاست اما دشمنان اسلام علیه امام حسین جنایت بزرگی را مرتکب شدند که تا امروز از یادها نرفته است.

کد خبر 1622968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha