جوانان مسجدی با جان و دل پذیرای زائرین اربعین حسینی هستند

صفری گفت: با توجه به فرارسیدن ایام اربعین جوانان این کانان بصورت خود جوش و با جان و دل با برپایی موکب پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

پروا صفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن اربعین حسینی و با اشاره به مسجد  و اهمیت جایگاه آن، گفت: مسجد به عنوان بهترین پایگاه انتقال مفاهیم بلند دینی و سازماندهی گروه های مذهبی شناخته شده است و آنچه تاریخ به ما نشان می دهد این است که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) تبلیغ اسلام را از مسجد آغاز نمودند و زمان ورود به مدینه اولین کاری که توسط ایشان انجام و بنای مسجد برای عبادت، سخنرانی، انتقال مبانی دین، تجمع مسلمین، مرکز تصمیم گیری، قضاوت، مسکن فقرا، محل ارتباط با سول خدا، مکان تنظیم نقشه جنگ، محل ملاقات با غیر مسلمانان  بود و این نکته خود اهمیت جایگاه مسجد در دین اسلام را می رساند.

مدیر کانون فرهنگی هنری  قرآن و عترت شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: اربعین یک رسانه برای انتشار پیام عاشورا بوده و ارادت به امام حسین (علیه السلام) و اربعین، سن و سال نمی‌شناسد. از کودک، پیر، جوان تا زن و مرد همگام حرکت می‌کنند، اما نقش جوانان در تمام عرصه‌ها مؤثر است و در جهان امروز اگر بحث تولید قدرت مطرح می‌شود، نخستین مؤلفه آن، نوع نگاه و نگرش جوانان هر کشوری به شمار می‌رود.

جوانان مسجدی با جان و دل پذیرای زائرین اربعین حسینی هستند

وی خاطر نشان کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند با حضور در موکب‌های مختلف، نشان می‌دهند که عشق به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) و خدمت به زائرین حسینی کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد نمی‌شناسد و این گونه است که جوانان مسجدی  همگام با دیگر مردم ایران اسلامی با جان و دل در حال خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین (علیه السلام) هستند. 

صفری با اشاره به فعالیت این کانون در ایام اربعین ،تصریح کرد: سیاه پوش کردن مسجد و کانون، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری ،برپایی نمازجماعت، برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی ،برگزاری مسابقات قرآنی از دیگر برنامه‌های این کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری  قرآن و عترت شهرستان اسلام‌آبادغرب با اشاره به حضور خودجوش جوانان در برپایی موکب اربعین ، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان این کانون بصورت خودجوش  اقدام به برپایی موکب جهت اسکان وپذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین علیه السلام کردند و در حاشیه این موکب خدمات پارکینگ، صبحانه، ناهار ،شام،اجرای مراسم دعاو  برنامه های فرهنگی به زوار اربعین حسینی ارائه می شود.

جوانان مسجدی با جان و دل پذیرای زائرین اربعین حسینی هستند

کد خبر 1623068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha