۲۱ پروژه کتابخانه ای خراسان جنوبی در دست ساخت

حاجی گفت: ۲۱ پروژه کتابخانه ای در خراسان جنوبی در حال حاضر در دست احداث و تکمیل است که به اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

محمود حاجی- مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۲۱ پروژه کتابخانه ای در دست تکمیل و احداث قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: برای تکمیل و احداث این پروژه ها به اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیاز است تا بتوانیم در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدم برداریم.

حاجی با بیان اینکه از ۲۱ پروژه تنها هشت پروژه فعال و در حال اجرا است، افزود: از این تعداد یک پروژه طی روزهای آینده در زیرکوه افتتاح خواهد شد و چهار پروژه دیگر در انتظار تخصیص کامل اعتبارات است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و این چهار پروژه به هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیاز است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در خصوص پروژه کتابخانه مرکزی بیرجند عنوان کرد: این پروژه از سال ۱۳۹۰ شروع شده و هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است و بعد از ۱۲ سال توانستیم زمین آن را دریافت کنیم و به اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان جهت تکمیل شدن نیاز دارد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۸۴ باب کتابخانه در خراسان جنوبی وجود دارد که ۱۱ باب مشارکتی و مابقی مربوط به نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

کد خبر 1623107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha