نقش آفرینی اثرگذار مواکب اربعین کانون های مساجد در جبهه فرهنگی

کریمی گفت:حضور معنادار مواکب کانون‌های مساجد در کربلا به منظور تبیین صحیح اهداف تعیین شده در حوزه فرهنگی می‌تواند به ارتقای سطح حضور آگاهانه خانواده‌ها انجامیده وهر چه این حضور پررنگ‌تر باشد به همان اندازه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

محمد کریمی-دادستان مرکز مازندران در حاشیه حضور در موکب حضرت فاطمه الزهرا(س) کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی روستای خرماکلا شهرستان قائم شهر در عمود ۲۷۸مسیر نجف به کربلا که با حضور رجب نعمتی-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مازندران تقارن یافت، ضمن تحسین فعالیت این موکب شهدایی مسجدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: معتقدم اقدامات خودجوش مردمی نظیر برپایی موکب و خدمت رسانی به زوار الحسین(ع)، پیاده روی اربعین را به یک کنگره عظیم بین المللی مبدل کرده که ملتها، فرق و مذاهب در آن مشارکت دارند که با صحنه های زیبایی از حرکت های بی نظیر مردمی همراه است.

نقش آفرینی اثرگذار مواکب اربعین کانون های مساجد در جبهه فرهنگی


وی ادامه داد: اربعین در واقع رزمایش شیعیان مقابل مستکبران عالم است که هر ساله با عنایت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف محقق می‌گردد.

کریمی اضافه کرد:  در دنیایی که قدرت رسانه‌ای ابرقدرت‌های عالم براحتی ارزش‌ها را ضد ارزش و جای قاتل و مقتول را تغییر می‌دهد به فرمایش مقام معظم رهبری اربعین آیت عظمای الهی است که هر ساله رخ نمایی می‌کند.
 وی با اشاره به نقش تربیتی اربعین در جامعه امروز، خاطرنشان شد: دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای خانواده اصیل ایرانی را هدف قرار داده است و در مقابل می‌بینیم که مخصوصاً در این سال‌های اخیر حضور خانواده‌های ایرانی در مراسم معنوی اربعین در حال تقویت است در واقع هدایت حسین بن علی علیه السلام هنوز هم دستگیر شیعیان، محبین و همه آزادی‌خواهان عالم است.
کریمی از  مواکب به اربعین عنوان پایگاه‌ها و قرارگاه‌های جبهه حق یاد کرد و گفت: این موکب ها نقش بسزایی درترویج شور و شعور این حماسه ایفا می‌کنند.
دادستان مرکز مازندران همچنین در بخشی از سخنانش به  منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مواکب عراقی مبنی براینکه اهل فکر و فرهنگ باید برای انجام کار فرهنگی در پیاده روی میلیونی اربعین تلاش کنند، اشاره کرد و افزود: حضور معنادار کانون‌های مساجد در کربلا در این ایام به منظور تبیین صحیح اهداف تعیین شده و منویات رهبری می‌تواند به ارتقای سطح حضور آگاهانه خانواده‌ها انجامیده وهر چه این حضور پررنگ‌تر باشد به همان اندازه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

کد خبر 1623121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha