پیاده‌روی اربعین حرکتی بی نظیر در دنیا است

آموییبا اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حرکتی بی نظیر در دنیا است ،گفت:در روز اربعین شاهد بزرگترین و با عظمت ترین رویداد مردمی و معنوی خواهیم بود.

 محمدرضا آمویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برپایی اجتماع بزرگ «به تو از دور سلام» در روز اربعین حسینی،گفت:هر ساله در ایام اربعین خیل عظیمی از شهروندان به سمت کربلا می‌روند؛ ما هم در این زمینه وظایفی داریم و برای خدمت‌رسانی به زائران برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما برخی شیفتگان امام حسین (ع) هم بنا به دلایلی توفیق پیدا نمی‌کنند که در مسیر کربلا قدم بردارند، اما علاقه‌مند هستند که در پیاده‌روی شرکت کنند. ما هم یک مسیری را برای جاماندگان در نظر گرفته‌ایم تا در این ثواب بزرگ شرکت کنند.

فرماندار کرمانشاه افزود: پیاده‌روی اربعین حرکتی بی نظیر در دنیاست و در هیچ مذهب و مسلکی سابقه ندارد که نمایش قدرت اسلام و عشق به سیدالشهدا(ع) و پیروی از آن حضرت است لذا در این رویداد بزرگ محبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین به‌صورت خانوادگی و با پای پیاده از منازل، مساجد و حسینیه‌ها به سمت گلستان شهدا حرکت خواهند کرد. 

وی با اشاره به جزییات برگزاری پیاده‌روی عزاداران اجتماع بزرگ « به تو از دور  سلام » در کرمانشاه ،خاطر نشان کرد: این اجتماع بزرگ فردا ۱۵ شهریور از ساعت ۱۰ صبح از میدان آزادی تا گلزار شهدای کرمانشاه برگزار می‌شود.
 

آمویی تصریح کرد:در این مراسم که با حضور عاشقان و شیفتگان ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار و  مداحان اهل‌بیت(ع) به نوحه‌خوانی و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) می‌پردازند و نماز جماعت اقامه خواهد شد.
 
 
 
 

کد خبر 1623224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha