میزبانی مساجد و مسجدی‌ها از جاماندگان اربعین/ از اطعام و پذیرایی تا توزیع بسته‌های فرهنگی

مساجد و مسجدی‌ها با برپایی موکب در مسیر مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و پذیرایی میزبان حاضران در این همایش میلیونی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، مراسم جاماندگان اربعین در تهران از میدان آئینی امام حسین(ع) تا آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۵ شهریورماه) با حضور جمع کثیری از مردم در حال برگزاری است. همچون سال های گذشته مساجد و مسجدی‌ها از فعالان حاضر در این همای هستند که با برپایی موکب و ارائه خدمات مختلف اعم از پذیرایی، اطعام و فعالیت‌های فرهنگی امکان استفاده حداکثری شرکت‌کنندگان در این همایش را فراهم می‌کنند.

چنان که ۱۵۰ مسجد تهران با راه‌اندازی موکب در محورهای پذیرایی، فرهنگی، مشاوره و غرفه کودک به شرکت‌کنندگان در این مراسم خدمات ارائه می‌کنند.

میزبانی مساجد و مسجدی‌ها از جاماندگان اربعین/ از اطعام و پذیرایی تا توزیع بسته‌های فرهنگی



حجت الاسلام «یونس ستاری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برپایی موکب مسجدجامع حضرت رقیه(س) در خیابان فدائیان اسلام برای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، گفت: مسجد حضرت رقیه(س) با راه‌اندازی دو موکب در خیابان فدائیان اسلام، از صبح روز اربعین تا اذان مغرب و عشا به شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.
 

امام جماعت مسجد جامع حضرت رقیه(س) (واقع در محله کیانشهر) بیان کرد: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، غرفه کودک، توزیع شربت و کیک، طبخ و توزیع ۲۰ هزار ساندویچ فلافل از جمله برنامه‌های موکب مسجد جامع حضرت رقیه(س) در روز اربعین حسینی است.

میزبانی مساجد و مسجدی‌ها از جاماندگان اربعین/ از اطعام و پذیرایی تا توزیع بسته‌های فرهنگی
 

توزیع بسته‌های فرهنگی

وی ابراز کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی شامل کتاب، بروشور، سربند و پرچم با موضوع اربعین و مزین به نام امام حسین(ع) و تصاویر مقام معظم رهبری و سردار حاج قاسم سلیمانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و معرفی شهدا برنامه دیگر موکب‌های مسجد جامع حضرت رقیه(س) در خیابان فدائیان اسلام است.

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «مهدی معزی» نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از برپایی موکب‌های مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در خیابان ۱۷ شهریور توسط مساجد محله ایران تهران خبر داد و گفت: این موکب‌ها توسط مساجد سیدالشهدا(ع)، اباذر، سادات اخوی در خیابان ۱۷ شهریور برپا شده است.



دبیر شبکه مساجد محله ایران به خدماتی که از سوی این مساجد ارایه می‌شود، اشاره کرد و گفت: این مساجد فعالیت‌هایشان را بعد از نماز صبح آغاز کرده‌اند و تا اذان مغرب و عشاء خدمت‌رسانی و با صبحانه، نهار و میان وعده، شربت، آب و آش پذیرای شرکت‌کنندگان هستند.



وی ادامه داد: تدارک برنامه‌های فرهنگی، غرفه‌های کودکان، سخنرانی و عزاداری، اقامه نماز جماعت ظهر، اجرای سرود و تواشیح، اجرای برنامه‌های قرآنی، بیان احکام از جمله برنامه‌های موکب‌های مساجد خیابان ۱۷ شهریور است.

حجت الاسلام معزی خاطر نشان کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی، صحن مساجد در این مراسم در اختیار راهپیمایان مراسم جاماندگان اربعین قرار می‌گیرد و در فضای مسجد مکانی برای استراحت نیز در نظر گرفته شده است، همچنین، سرویس‌های بهداشتی مساجد برای تجدید وضو در تمام ساعات مراسم پیاده روی به روی شرکت‌کنندگان این مراسم باز است.


توزیع سه هزار پرس غذای گرم

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «سیدمحمدعلی ابطحی» نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به به برنامه‌های مسجد الحسین(ع) در مراسم پیاده روی اربعین گفت: در روز اربعین حسینی درب مسجد الحسین(ع) از نماز صبح به روی شرکت‌کنندگان در این مراسم باز است و قرائت زیارت اربعین، سخنرانی، مرثیه خوانی، از جمله برنامه‌های مسجد است.

 

میزبانی مساجد و مسجدی‌ها از جاماندگان اربعین/ از اطعام و پذیرایی تا توزیع بسته‌های فرهنگی

امام جماعت مسجد الحسین(ع) (واقع در خیابان شوش شرقی، چهارراه دوقلو) با بیان اینکه اطعام اربعین نیز پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مقابل مسجد میان شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود، افزود: با مشارکت خیرین سه هزار پرس غذا طبخ و توزیع می‌شود.



وی برگزاری مسابقات فرهنگی، پاسخ به سؤالات شرعی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و عزاداری را از برنامه‌های تدارک دیده شده توسط این مسجد برشمرد.


خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین توسط اهالی مسجد

حجت الاسلام « حسن قنبری» نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه‌های مسجد امیرالمؤمنین(ع) (واقع در خیابان خیام جنوبی، خیابان هرندی) برای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، اظهار کرد: با برپایی‌ ایستگاه صلواتی و پذیرایی، قرائت زیارت اربعین و مرثیه خوانی به همت مسجد از صبح امروز میزبان شرکت‌کنندگان در همایش جاماندگان هستیم.



امام جماعت مسجدامیرالمؤمنین(ع) افزود: اهالی این مسجد در خدمت‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین حسینی مشارکت دارند و به همین منظور از صبح امروز در منطقه هرندی خیابان شوش مستقر و با توزیع آب و شربت و میان وعده به شرکت‌کنندگان در این مسیر خدمت‌رسانی می‌کنند.



وی خدمت به بانوان و کودکان، برپایی میز کودک، مشاوره، اهدای کتاب با رویکرد محتوایی تعظیم و ترویج آیین پیاده روی اربعین حسینی را بخشی از فعالیت‌های این اهالی این مسجد دانست که در این مراسم در حال انجام است.

کد خبر 1623290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha