امروز تمام مسلمانان جهان اسلام برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند

ماموستا غلامی گفت: امروز تمام مسلمانان جهان اسلام برای امام حسین(ع) که محور وحدت و انسجام جامعه اسلامی است، عزاداری می‌کنند.

ماموستا ملاعادل غلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت اربعین حسینی ،گفت:اربعین در زبان عربی به معنای چهلمین است. اربعین در فرهنگ مسلمانان به روز /بیستم صفر (دوم ماه هجری قمری) اطلاق می‌شود که چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (علیه‌السلام) و یارانش در روز عاشورای سال ۶۱ هجری قمری در کربلای معلی است.

امام اهل سنت جمعه قصرشیرین افزود: اربعین پیش از برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم، یکی از اصلی‌ترین مراسمی است که مسلمانانو  شیعیان در آن مراسم مذهبی را در سراسر جهان انجام می‌دهند. امام حسین (ع) نوه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) بود.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع )مسلمانان شیعه هرسال در ده روز اول محرم و سپس در چهلمین روز پس از شهادت امام حسین (علیه‌السلام) مراسم عزاداری را به یاد فرهنگ آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی با الهام از آن امام بزرگوار برگزار می‌کنند.

ماموستا غلامی تصریح کرد: اربعین روزی است که اسرای کربلا از شام به مدینه مراجعت کردند. البته در برخی از منابع هم آمده است که اربعین روزی است که کاروان اسرای کربلا به خاک کربلا و بر مزار شهدای کربلا رسیدند و ناله و عزاداری سر دادند. 

امام جمعه اهل سنت شهرستان قصرشیرین گفت: اربعین حسینی را هرگز نمی‌توان منحصر به مذهب خاصی و حتی یک دین خاص دانست بلکه اربعین یک اجتماع جهانی از سوی آزادی خواهان و دشمنان کفار و مشرکین است.

وی اظهار کرد: در این روزها و شرایط خاص جهان اسلام اجتماع میلیونی اربعین حسینی می‌تواند بهترین عملکرد در بحث وحدت در مقابل دشمنان دین خدا باشد.

ماموستا غلامی گفت: دشمنان تجمع و همبستگی شیعه و سنی را تهدید و خطری بزرگ دانسته و  برای تضعیف این وحدت، دست به هر کاری می‌زنند؛ بنابراین باید ضمن بصیرت و هوشیاری، مراقب افکار و توطئه‌های آنان باشیم.

کد خبر 1623320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha