زیر شمشیر غمش رقص کنان خواهم رفت ... 

میخواستم کم بیاورم از همان راه نرفته برگردم اما وقتی میدیدم تا چشم کار می کند طفلان شیرخواره و کودکان دهه نودی و پا به سن گذاشتگان از من سبقت می گیرند به خودم نهیب میزدم که برو... 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان_ نوشین کریمی

آفتاب به سر و صورتت شلاق میزند و عطش تمام بدنت را می سوزاند. شرمنده بودم تا آبی که خادمان اباعبدالله به دستم سپرده اند را حرام نکنم، اما مگر میشد در این خستگی راه و تشنگی وجود به سر و صورتم آب نپاشم.  

میخواستم کم بیاورم از همان راه نرفته برگردم اما وقتی میدیدم تا چشم کار می کند طفلان شیرخواره و کودکان دهه نودی و پا به سن گذاشتگان از من سبقت می گیرند به خودم نهیب میزدم که برو... 

و رفتیم و رفتیم و در هر موکبی که با عشق به استقبالمان آمدند، گلویمان را تر کردیم و نفسی تازه شد و باز، راه را تا رسیدن به مقصد، به نیابت از آقا جانمان امام زمان(عج)، به نیت تمام بیماران و اعضای خانواده و جاماندگانی که باز هم قسمت نشد در این ضیافت عشق همراهیمان کنند، طی کردیم.  

یکی زیارت اربعین در راه می خواند و از دور به اربابش سلام میداد و یکی پابرهنه روی آسفالت داغ جاده خود را میکشید و یکی تا صدای پای کاروان را می شنید از مغازه اش خوراکی می آورد و پخش میکرد و یکی آهسته آهسته با ماشینش از کنار جاده عبور می کرد تا کودکانی که کم می آوردند را کمی سوار کند و تا جایی برساند و یکی دیگر لحظه لحظه تمام این صحنه ها را ثبت می کرد تا حقیقتی را که رسانه های غربی به دنبال سانسورش هستند برای همیشه تاریخ با رسالت زینبی اش ثبت و ضبط کند و من زیر لب میخوانم «زیرِ شمشیرِ غمش رقص‌کُنان باید رفت/ کان که شد کشته ی او نیک سرانجام افتاد»  

در این مسیر با محمدرضا احمدی سنگری_ نماینده مردم شریف شهرستان رشت و خمام، حجت الاسلام رجب اسماعیل پور_ امام جمعه موقت سنگر و مسئول ستاد اربعین این بخش گفت و گویی انجام شد که در ادامه می بینید.  

کاروان پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی بخش سنگر امروز(چهارشنبه، ۱۵ شهریور) از مزار شهدای سنگر به سمت مزار شهدای دهستان اسلام آباد (شاقاجی) را به عشق اباعبدالله (ع) طی مسیر کردند.  

گفتنی است، این مراسم که سه سال است در چنین روزی در سنگر برگزار می شود، با قرائت زیارت اربعین، روضه و مداحی، نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی ناهار، همراه بود.  

برنامه های جانبی در طول مسیر پیاده روی برپایی مواکب پذیرایی، فرهنگی و خدماتی بود که از سوی ستاد اربعین حسینی و خیرین بخش سنگر تدارک دیده شده بود.

کد خبر 1623352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha