جشنواره بین المللی فیلم اسلامی «قازان» برای نخستین بار میزبان برنامه «روزهای سینمای سوریه»

جشنواره بین المللی فیلم اسلامی «قازان» برای نخستین بار برنامه‌هایی خارج از رقابت برگزار می کند که برای نخستین بار «روزهای سینمای سوریه» در این جشنواره برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم اسلامی «قازان» در تاتارستان از روز سه شنبه(14 شهریور) آغاز شد و تا شنبه 18 شهریور ادامه خواهد داشت. در چارچوب این جشنواره برای نخستین بار «روزهای سینمای سوریه» برپا شده است.

کمیته برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم اسلامی قازان امسال 712 درخواست برای شرکت از 44 کشور دریافت کرد. در این جشنواره 52 فیلم از 21 کشور الجزایر، بنگلادش، انگلیس، یونان، مصر، هند، عراق، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، مراکش، نپال، عمان، پاکستان، روسیه، عربستان، سنگال، سوریه، تاجیکستان، تونس و ترکیه شرکت کردند.

10 فیلم در بخش‌های «فیلم‌های داستانی بلند»، «فیلم‌های روایی کوتاه»، «فیلم‌های مستند بلند» و «فیلم‌های مستند کوتاه» و 12 فیلم دیگر در این جشنواره ارایه شد.

برای نخستین بار در تاریخ این جشنواره، برنامه «روزهای سینمای سوریه» را خواهیم داشت. ما برای گسترش همکاری با کشورهای مختلف تلاش می کنیم، زیرا بسیار مهم است که امروز در چارچوب این جشنواره نقاط حمایتی برای تبلیغ سینمای روسیه و نمایش فیلم‌های آن به منظور همکاری نزدیک‌تر با این کشورها در آینده انجام شود.

«میلوشا آیتوجانووا» مدیر اجرایی این جشنواره، گفت: ما علاوه بر برنامه‌های اصلی، برنامه‌های گسترده دیگری خارج از رقابت خواهیم داشت که برنامه «روزهای سینمای ترکیه» به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس سینمای ترکیه اختصاص یافته است. برنامه «روزهای سینمای سوریه» و «روزهای سینمای چین» از جمله برنامه دیگر خارج از رقابت است.

وی گفت: این جشنواره محدود به کشورهای اسلامی نیست، بلکه جغرافیای همکاری را با کشورهای بزرگ سینمایی گسترش می دهیم.

کد خبر 1623452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha