تاکید رئیس جمهور بر راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان

قناعت با بیان اینکه کارخانه قند قهستان، پیرترین صنعت خراسان جنوبی است، گفت: رئیس جمهور بر راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان تاکید کرد و این موضوع نیازمند یک عزم و اراده جدی توسط سرمایه گذار و همراهی دولت و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز (۱۶ شهریور) در جلسه بررسی مشکلات کارخانه قند قهستان اظهار داشت: از قدمت کارخانه قند قهستان مدت طولانی می گذرد و طی دهه ۴۰ این کارخانه در شهرستان مرزی درمیان راه‌اندازی شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از کارخانه قند قهستان می توان به عنوان پیرترین صنعت خراسان جنوبی یاد کرد، افزود: در گ سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردم شهرستان درمیان در دیدار با آیت الله رئیسی درخواست کردند که این کارخانه مجدد راه اندازی شود و آغاز به کار کند و رئیس جمهور دستور داد که این موضوع به سرعت پیگیری شود تا شاهد راه اندازی مجدد آن باشیم.

وی در ادامه گفت: یکی از درخواست های سرمایه گذار کارخانه قند قهستان دریافت تسهیلات بانکی جهت تامین شکر و چغندرقند است و این موضوع در کارگروه رفع موانع تولید پیگیری خواهیم کرد.

قناعت در خصوص تامین مواد اولیه کارخانه قند قهستان عنوان کرد: چغندرقند یکی از مهم ترین مواد اولیه این کارخانه است که باید تامین شود و می توان از طریق تعامل با تجار و کشاورزان افغانستان و کشت فراسرزمینی چغندرقند این موضوع را حل کنیم و البته اولویت باید استفاده از چغندرقند تولیدی استان باشد که در اختیار کارخانه قند قهستان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه تاکید داشت: راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان نیازمند یک عزم و اراده جدی توسط سرمایه گذار و همراهی دولت و مسئولان است.

قناعت در پایان گفت: در خصوص تامین شکرخام کارخانه قند قهستان نیز به دنبال سرمایه گذاران خواهیم رفت تا شاهد حل این موضوع باشیم و در کشور سرمایه گذارانی داریم که در زمینه تامین شکر از توانمندی خوبی برخوردار هستند.

کد خبر 1623458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha