پیاده روی اربعین شکل گیری تمدن اسلامی را وعده می دهد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: حضور پر شکوه مردم کشورهای دنیا در پیاده روی اربعین، شکل گیری تمدن اسلامی و ظهور امام زمان(عج) را وعده می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید احمد محمودی در خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به جمعیت ۲۲ میلیون نفری زائران اربعین از سراسر دنیا اظهارداشت:‌ حضور پر شکوه جهانی در این آیین شیعی و فراگیر فراگیری بیداری اسلامی را نشان می دهد و زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش دشمن برای اسلام هراسی، افزود: گرایش به آیین های اسلامی در بین مردم بیشتر شده و تمدن اسلامی در حال شکل گیری است و با این چنین بیداری صورت گرفته در جهان، بسیاری از دانشمندان ظهور حضرت ولی عصر(عج) را نزدیک می دانند.

وی ادامه داد: دنیا غرب به دنبال ایجاد اسلام هراسی در سراسر دنیا است تا نگرش مردم به دین را تغییر دهد و نگذارد مسلمانان جایگاهی داشته باشند اما مکر و حیله آنان به خودش باز گشته و گرایش به دین زیادتر شده است.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: راهپیمایی روز قدس در جهان فراگیر شده و چنین رویدادهایی می تواند مایه وحدت اسلامی و ظلم ستیزی  باشد که دشمن از همین موضوع می ترسد.

وی به قانون مبارزه با حجاب در فرانسه اشاره کرد و گفت: چنین تصمیماتی فقط برای مبارزه با گرایش به دین اسلام و ترس از اسلام گرایی است.

خطیب جمعه اصفهان همچنین به قیام ۱۷ شهریور اشاره کرد و اذعان داشت: طاغوتیان بر این باور بودند کار انقلاب تمام خواهد شد اما آنان به هدفشان نرسیدند.

وی یادآورشد: انقلاب اسلامی ریشه محکمی دارد و ملت ایران درس گرفته از مکتب امام حسین(ع) هستند که زیر بار ظلم نمی روند.

کد خبر 1623524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha