کتاب «جهادگر مجاهد» در حاشیه نمازجمعه ساری رونمایی شد

کتاب «جهادگر مجاهد» زندگینامه شهید مهرعلی طهماسب زاده ملکشاه از شهدای عملیات کربلای ۵ با حضور خانواده معظم این شهید والامقام و نماینده ولی فقیه درمازندران در نمازجمعه ساری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آئین رونمایی از کتاب «جهادگر مجاهد» زندگینامه شهید مهرعلی طهماسب زاده ملکشاه از شهدای دوران دفاع مقدس اهل شهرستان نکا شرق مازندران نوشته فاطمه طهماسب زاده ملکشاه خواهر این شهید والامقام از انتشارات سرای کتاب قم امروز(۱۷ شهریور) در حاشیه نمازجمعه ساری با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری، حجت الاسلام محمد رضا نصوری- رئیس بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج الله تعالی فرجه الشریف) مازندران و حجت الاسلام علی اصغر اصغری- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان رونمایی شد.

مهرعلی طهماسب زاده ملکشاه اول فروردین ماه ۱۳۴۵شمسی در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) در یکی از روستاهای شهرستان ساری به نام «دارابکلا» دیده به جهان گشود.در نوجوانی همراه خانواده برای زندگی و تامین مخارج زندگی به شهرستان نکا مهاجرت کردند. مهرعلی دوران نوجوانی و جوانی را دوشادوش پدرش که یک کارگر روزمزد بود سخت کار می کرد. مهرعلی شهب ها به کلاس نهضت سوادآموزی می رفت و درکنار تحصیل لحظه ای از کمک برای تامین امرار و معاش خانواده و کمک به پدر و برادر بزرگترش آقا رضا غفلت نمی کرد.

شهید مهرعلی که در جوانی بنایی ماهر و جیره دست شده بود به نماز و روزه و انجام اعمال عبادی اهتمام ویژه داشت؛ همچنین برای اقامه عزای حسینی سرازپا نمی شناخت. این شهید والامقام که خود فقر و تنگدستی را در خانواده کارگری اش تجربه کرده بود لحظه از کمک به افراد بی بضاعت غافل نمی شد.

مهرعلی طهماسب زاده ملکشاه ۱۸خرداد سال ۶۵از شهرستان بهشهر برای آموزش در خدمت سربازی به «هفت تپه» استان خوزستان اعزام شد.سپس به عنوان راننده بولدوزر به مدت هشت ماه در مناطق عملیلتی هفت تپه و در گردان مهندسی رزمی لشکر ویژه ۲۵کربلا به عنوان جهادگری جان برکف و سنگرسازی بی سنگر، به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد.

مهرعلی سرانجام ۲۹دی سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵براثر اصابت خمپاره به همرزمان شهیدش پیوست.پیکر مطهر این شهید والامقام هفتم بهمن سال ۶۵با حضور پرشور مردم انقلابی نکا تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان آرام گرفت.

کد خبر 1623532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha