اربعین امام حسین(ع) به عنوان الگو و نمود اتحاد بین مسلمانان است

ماموستا غلامی گفت: با توجه به اینکه اربعین امام حسین به عنوان الگو و نمود اتحاد بین مسلمانان است لذا اگر تمام مسلمانان همدل و همراه، دست در دست یکدیگر در کنار هم باشند مطمئنا دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و حضور در مراسمات و پیاده‌روی اربعین به عنوان مرکز وحدت مسلمانان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ماموستا ملاعادل غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به ارادت اهل سنت به امام حسین(ع) و ائمه اطهار ،گفت: ارادت اهل سنت به اهل بیت پیامبر اسلام مثال زدنی است مردم شهرستان هر ساله همزمان با ایام محرم سیاه پوش می‌شود و در حزن و اندوه سالار شهیدان عزاداری می‌کنند و در کنار سایر مسلمانان جهان اربعین حسینی را با شرکت در پیاده روی و خدمات رسانی و پذیرایی از زائران کربلا در مواکب مختلف گرامی می دارند.

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین افزود: قیام امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم ظالمان و مستکبران به وقوع پیوست و اربعین حسینی ادامه دهنده این خط است و در راستای تجدید تعهد مسلمانان و آزادی خواهان جهان در طول تاریخ ترسیم شده است.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) از دیدگاه تمام مسلمانان و آزادیخواهان الگوی پاسداری و امر به معروف و نهی از منکر و الگوی استکبار ستیزی در جهان اسلام است لذا شهادت امام حسین(ع)، اهل بیت و یارانش در دشت کربلا و برگزاری مراسم چهلم این عزیزان با تاریخ اسلام گره خورده است و همواره مورد توجه بوده است.

ماموستا غلامی اظهار کرد: امسال حضور مردم اهل سنت و اهل تشیع در راهپیمایی اربعین حسینی بسیار چشمگیر بود و طبق آمار رسمی امسال بیش از ۲۲ میلیون عاشق و دلداده اهل بیت علیهم السلام و سیدالشهدا (ع) در کربلا و در روز اربعین حضور یافتند و بزرگترین اجتماع بشری را در تاریخ رقم زدند که این خود حامل پیام های بسیاری برای بدخواهان ودشمنان بود.

امام جمعه اهل سنت قصرشیرین افزود:اربعین حسینی در تقویت وحدت و اتحاد شیعه و سنی نقشی تعیین کننده داشته است و حضور میلیون ها مسلمان در راهپیمایی اربعین عظمت و اتحاد جهان اسلام را به رخ دشمنان این دین می کشاند.

وی در پایان گفت: پذیرایی اهل‌سنت شهرستان قصرشیرین از زائران پیاده‌روی، نشان از محبت اهل‌سنت به اهل‌بیت(ع) است و هر کس محبت و عشق به اهل‌بیت(ع) نداشته باشد، مسلمان نیست و این محبت به گونه‌های مختلف انجام می‌شود، که بهترین آن این است که با عمل صالح و خوب و مطابق با سیره آنها محبت خود را نشان داد.

کد خبر 1623546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha