دلایل عقلی ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار برای جامعه تبیین شود

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار باید با عقلانیت همراه باشد، گفت: باید نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) همانند عید غدیر در سطح شهرستان های استان علوی تبار مازندران با برپایی موکب های فرهنگی هنری به ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران امروز(18شهریور) در نشست شورای سیاستگذاری مهدویت این خطه از شمال کشور ضمن قدردانی از مردم برای تعظیم شعائر اسلامی در ایام اربعین با حضور در پیاده روی میلیونی و برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین، اظهار کرد: بنده از تمام نهادها به ویژه نیروی انتظامی که مسئولیت سنگین‌تری را هم برای ایاب و ذهاب برون‌مرزی و هم درون کشوری دارند و همه دولت‌مردان دست اندرکار بابت ایجاد تسهیلات و امکانات، تشکر می‌کنم. 

وی با بیان اینکه طبق اعلام مراجع رسمی در عراق ۲۲ میلیون زائر اربعینی در کربلای معلی در این ایام به زیارت با پای پیاده پرداختند، افزود: قدردان مردم، خیرین و مسئولین برای تسهیل روند اعزام و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هستیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه از شعائر اسلامی نظیر عاشورا، مهدویت، غدیر، قربان و ... باید برای ترویج آموزه های ناب دین مبین اسلام بهره بگیریم تا شاهد جولان فرهنگ بیگانه در جامعه اسلامی نباشیم، گفت: باید نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) همانند عید غدیر در سطح شهرستان های استان علوی تبار مازندران با برپایی موکب های فرهنگی هنری به ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار پرداخت.

وی با بیان اینکه فرهنگ انتظار در جان ملت ایران اسلامی ریشه دوانده و انقلاب اسلامی به برکت این فرهنگ در حال استمرار و صدور است، ادامه داد: باید برای خرافه زدایی و شبهه زدایی از فرهنگ مهدویت و انتظار برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید شگفتی های فرهنگ انتظار برای نسل نو تبیین شود، افزود: مهدویت ناب باید برای نوجوانان و جوانان بازخوانی و تبیین شود.

وی با تاکید براینکه تبیین فرهنگ مهدوی باید با عقلانیت همراه باشد، گفت: ظهور منجی وعده خداوند متعال است باید این وعده خالق یکتا به درستی تبیین شود. 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به دجالیت فرهنگی حاکم در جامعه امروز خاطرنشان شد: باید برای مصونیت نسل نو  در برابر فساد و آسیب های دجالیت فرهنگی برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دجال تلاش دارد انسان از اوج معنویت به زیست مادی صرف سقوط کند، گفت: امروز متاسفانه انسان دچار جهل در بحث هویت واقعی بشر شده است. 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: تقارن نهم ربیع الاول با سال تحصیلی جدید مدارس، حوزه علیمه و دانشگاه ها و هفته دفاع مقدس باید برای ترویج و تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار به درستی مورد استفاده قرار گیرد. 

کد خبر 1623602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha