فیس بوک، استفاده از کلمه «شهید» برای فلسطینی‌ها را ممنوع کرد

شبکه الجزیره در تحقیقاتی اعلام کرد: فیس بوک مطالب فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی را حذف و استفاده از کلمه «شهید» را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، تحقیقات شبکه «الجزیره» قطر نشان داد: فیس بوک اقدام به حذف محتوای فلسطینی و عربی علیه رژیم اشغالگر اسرائیل کرده است و در عین حال محتوای نوشته شده به زبان عبری علیه اعراب و فلسطینی ها آزاد گذاشته است.

برنامه «آنچه پنهان است» که توسط الجزیره پخش می شود، تاکید کرد: مسئول سابق واحد سایبری شاباک از همکاری با  فیس بوک  برای حذف محتوای ضد اسرائیلی خبر داده است.

بر اساس تحقیقات، این تیم دو صفحه در فیس بوک به عربی و عبری ایجاد کرده ومیزان تناقض در برخورد با مطالب را فاش کرده و نشان می‌دهد که فیس بوک گذاشتن هیچ پست تحریک آمیزی به زبان عبری را که خواستار کشتن اعراب باشد ممنوع یا محدود نکرده است.

در این تحقیقات آمده است که  با یکی از اعضای هیئت نظارت متا، شرکت صاحب فیس بوک، تماس گرفته و به محدودیت بیش از حد محتوای عربی و فلسطینی اذعان کرده و ادعا کرده که این شرکت به دنبال تغییر است.

به عنوان بخشی از تعدادی از محدودیت های محتوا، تحقیقات نشان می‌دهد که با وجود تذکر شورای نظارت بر این شرکت مبنی بر پایان دادن به محدودیت ها، فیس بوک استفاده از کلمه «شهید» را همچنان ممنوع کرده است.

کد خبر 1623613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha