عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشمند جوان ایرانی معرفی شد

‌سیداحسان اندرامی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشمند جوان ایرانی انتخاب و برگزیده جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان شد.

سیداحسان اندرامی- استادیار زیست فناوری پزشکی دانشکده فناوری های نوین پزشکی و مرکز تحقیقات ایمونوژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: این دوره از کنگره بین المللی رویان با رصد اساتید و محققان براساس طرح های تحقیقاتی و مقالات و استنادات مختلف برگزار و اساتید سراسر کشور در این رشته مورد داوری قرار می گیرد.

وی افزود: این کنگره با حضور هیات علمی های سراسر کشور علوم پزشکی و وزارت علوم و اساتید سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار و با رصد اساتید زیر ۵۰ و بالای ۵۰ سال این کنگره برگزار شدو در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی زیرساختی زیر ۵۰ سال بعنوان دانشمند جوان ایرانی برگزیده شدم.

این دانشمند ایرانی با بیان اینکه دارای ۸۰ مقاله بین المللی و ۵۰۰ استناد به مقاله در راستای سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است، یادآور شد: کنگره رویان دانشمندان شاخص جوان را شناسایی و تلاش دارد تا از مهاجرت نخبگان جلوگیری و امیدآفرینی کند و دانشمندان نخبه را به جامعه بشناسانند و امیدواریم مسوولان هم با دغدغه بیشتری در این بخش وارد و پای کار نخبگان باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دانشمند جوان ایرانی معرفی شد

اندرامی گفت: کنگره رویان تلاش دارد تا با استفاده از زیرساخت های ایجاد شده از دانش فنی دانشمندان جوان در حوزه سلامت مردم و استان و شهرها استفاده شود.

وی افزود: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از علوم نوین جهانی است که در ۱۰ سال آینده از جمله درمان های نوین بسیاری از بیماری ها در جهان خواهد شد و انتظار داریم که در این بخش سرمایه گذاری لازم انجام و کلینیک مربوطه با حمایت مسوولان و با استفاده از دانش علمی نخبگان و اساتید این حوزه در مازندران و شمال کشور ایجاد شود.

سید احسان اندرامی استادیار زیست فناوری پزشکی دانشکده فناوری های نوین پزشکی و مرکز تحقیقات ایمونوژنتیک دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی رویان و چهارمین کنگره بین‌المللی رویان، که با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، دکتر مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و تعدادی از پیشکسوتان و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در پژوهشگاه رویان برگزار شد، بعنوان دانشمند جوان ایرانی برگزیده و برنده ملّی گروه زیست‌شناسی و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تجلیل شد و لوح سپاس و تندیس ویژه این جشنواره را از آن خود کرد.

کد خبر 1723681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha