۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات از سوی تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر استان کرمانشاه در ایام اربعین انجام شده است

محمدی گفت:۱۰۱ مورد عملیات امداد و نجات از سوی تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در ایام اربعین بود که۷۸ مورد از این حوادث جاده‌ای بوده و در مجموع این حوادث ۲۰۸ مصدوم توسط تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمد باقر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به خدمات‌رسانی هلال‌احمر استان در ایام اربعین حسینی به زوار ،گفت: راهپیمایی اربعین امسال علیرغم افزایش شمار زائران در ایمنی بیشتری برگزار شده و خدمات ارائه شده از سوی دستگاه‌های مختلف نیز کیفیت و کمیت بالاتری در مقایسه با سال‌های قبل داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: در میان دستگاه‌های مختلفی که در برگزاری راهپیمایی اربعین ۱۴۰۲ دارای مسئولیت بودند، جمعیت هلال احمر از مهم‌ترین این دستگاه‌ها بودلذا در طول حضور زائران در سفر اربعین نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر با جان و دل پای کار بودند و انواع خدمات امدادی و درمانی را به مراجعین خود ارائه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران ایرانی در ایام برگزاری مراسم اربعین امکانات و تجهیزات درمانی مناسب و مورد نیاز برای ارائه به زائران هم در داخل ایران و هم در کشور عراق تدارک دیده شد و خوشبختانه با وجود کادر درمانی مجرب شامل پزشک، پرستار و امدادگران داوطلب تاکنون مشکلی در عرضه خدمات درمانی وجود نداشت.

محمدی تصریح کرد: به بیش از ۱۶۴ هزار نفر از زائرین اربعین حسینی خدمات شامل اسکان اضطراری، راهنمایی زوار، خدمات  داوطلبانه، امداد و نجات ارائه داده شد 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار کرد: بیش از ۳۰۰۰ نفر از نیروهای امدادی، اعضای جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر در قالب ۵۱۷ تیم در ایام اربعین حسینی ایفای نقش کردند.

وی گفت: در ایام اربعین ۶۹ نفر مصدوم و پنج نفر فوتی توسط عوامل امدادی این جمعیت از خاک عراق به داخل کشور منتقل شدند.

کد خبر 1723758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha