حدیث سلسله الذهب به دست هنرمندان اصفهانی به نگارش در می آید

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان از نگارش «حدیث سلسله الذهب» به دست هنرمندان اصفهانی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) خبرداد.

«علی تمنایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به نگارش متون دینی و مذهبی توسط هنرمندان خوشنویس در مناسبت های مختلف اظهارداشت: این اقدام توسط گروه های مختلف هنرمندان در مناسبت های ملی و مذهبی انجام می شود که کتاب آیات قران، احادیث، جملات مثبت و بیانات علمای و دانشمندان بزرگ کشورمان از جمله آن است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه کتابت و نگارش «حدیث سلسله الذهب» به همت هنرمندان خوشنویس در شهر اصفهان انجام خواهد شد، گفت: این برنامه هنری روز جمعه در آستانه شهادت علی ابن موسی الرضا انجام می شود.

وی ادامه داد: محوریت برنامه با هنرمندان ثلث نویس است که هشت نفر از آنان در قالب «برنامه زنده ثلت نگاری» در مسجد تاریخی شیخ لطف الله انجام می دهند.

به گفته تمنایی، هنرمندان خوشنویس استان اصفهان در درجه های مختلف فعالیت دارند که شخصیت های بزرگی نیز در کلانشهر اصفهان در این رشته مشغول بوده و دارای نام و آوازه هستند.

وی اضافه کرد: چنین فعالیت های هنری از جنبه تبلیغ دین، معرفی ظرفیت های هنری، جذب افراد با استعداد و معرفی هنر حائز اهمیت است.

 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به وجود شخصیت های با استعداد خوشنویسی در این استان به خصوص در عرصه خطاطی ثلت، تصریح کرد: مرحوم «آقا زین العابدین اشرف الکتاب» از جمله هنرمند ثلت نگار استان اصفهان است که در تت فولاد اصفهان به خاک سپرده شده است.

وی ادامه داد: به کمک مدیریت تخت فولاد  اصفهان تور آشنایی با این دسته از هنرمندان آرامیده در این مرکز برگزار و هنرمندان خوشنویس با این افراد بیشتر آشنا شدند.

کد خبر 1723776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha