۳۶ مدرسه خیرساز در استان اصفهان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: ۳۶ مدرسه خیرساز در استان اصفهان همزمان با آغاز بازگشایی مدارس به بهره برداری می رسد.

«فریدالدین عبدیزدان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در استان اصفهان اظهارداشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۳ مدرسه جدید افتتاح می شود که از این میان، ۳۶ باب آن توسط خیرین و یا مشارکت این قشر با دولت احداث شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان ادامه داد: خیرین مدرسه سال در احداث بیش از ۸۰ درصد مدارس استان اصفهان مشارکت دارند که میزان همکاری آنان در هر پروژه متفاوت است.

وی ادامه داد: عمده مشارکت خیرین احداث بنا بوده و تجهیز آن توسط وزارت آموزش و پرورش انجام می شود که در حال حاضر نیز مدارسی احداث شده و با تجهیز آن ها توسط دولت، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

عبدیزدان با بیان اینکه فرسودگی و ضرورت مقاوم سازی مدارس مشارکت بیشتر مردم را می طلبد، تصریح کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز مدارس نبوده و با مشارکت عمومی توانسته ایم بخش زیادی از کمبود محیط آموزشی را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه های صنفی مختلف مثل اصناف، اتحادیه های مشاغل مختلف مثل کانون کارشناسان دادگستری، وکلا و شهرک های صنعتی برای احداث مدارس پای کار آمده اند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان یادآورشد: خیرین صنفی از گروه های شغلی به طور کلی مدرسه را احداث می کنند اما مردم نیز به سهم و توانایی خود در این امر خیر مشارکت دارند و همین موضوع توانسته نهضت مدرسه سازی ایجاد کند.

وی یادآورشد: تلاش عمومی برای کاهش کمبود مدارس بکار گرفته شده تا در فصل بازگشایی مدارس عمده نیاز محیط آموزشی رفع و آموزشگاه های دو شیفته کمتر شوند.

کد خبر 1723777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha