بصیرت دهی به طلاب مورد توجه مدارس علمیه باشد

رستمی گفت:یکی از نقشه‌های دشمن، ترویج حوزه‌های علمیه سکولار، یعنی جدا انگاری دین از سیاست و دوری طلاب از مباحث سیاسی و بصیرتی است، با توجه به انتخابات پیش رو در سال جاری، برگزاری نشست‌های سیاسی و بصیرت افزایی در مدارس علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهری رستمی- معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در اجلاسیه فصلی مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران، ضمن بیان برنامه‌های فرهنگی این مدیریت در سال تحصیلی پیش رو اظهار کرد: همایش طلیعه حضور، هر ساله جهت تبیین اهداف و رسالت حوزه‌های علمیه و طلاب، ایجاد و تقویت انگیزه برای طلاب جدید الورود، آشنایی با فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، به صورت، مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش، به صورت منطقه‌ای، جهت هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات و ... شهرستان‌ها برگزار شود، موثرتر خواهد بود.

رستمی افزود: برگزاری نشست‌های اخلاقی، معرفتی و بصیرتی، حضور در اماکن زیارتی، دیدار با علمای شاخص شهر و خانواده شهدا از جمله برنامه‌های مهم این همایش است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر طلاب جوان در آستانه ازدواج هستند، برنامه مهارت‌های زندگی و نشست‌هایی با موضوع عوامل موفقیت در زندگی طلبگی، جزیی از برنامه‌ها قرار بگیرد، تا طلبه ها در مسیر تحصیل دچار مشکل نشوند.

رستمی با اشاره به اهمیت تربیت سیاسی طلاب بیان کرد: یکی از نقشه‌های دشمن، ترویج حوزه‌های علمیه سکولار، یعنی جدا انگاری دین از سیاست و دوری طلاب از مباحث سیاسی و بصیرتی است، با توجه به انتخابات پیش رو در سال جاری، برگزاری نشست‌های سیاسی و بصیرت افزایی در مدارس علمیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با روحانیون و دغدغه ایشان نسبت به امر تبلیغ اظهار کرد: باید ساماندهی در امر تبلیغ، بخصوص تبلیغ تخصصی و تربیت مبلغ در زمینه‌های جمعیت، حجاب و عفاف، رسانه و ... را در مدارس بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 1723873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha