پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده تقابل بین دو جبهه حق و باطل است

حجت الاسلام رضایی گفت: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده تقابل بین دو جبهه حق و باطل است،در عاشورا ما عزاداری می‌کنیم ولی در اربعین سبک زندگی اسلامی را مشاهده می‌کنیم به این دلیل است که دشمنان دارند دست و پا می‌زنند که جلوه‌های جذاب برای دیگران را از بین ببرند. 

 حجت الاسلام حسن رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دشمنان در صدد کمرنگ نشان دادن اهمیت اربعین است ،گفت:به‌رغم تلاش چندساله دشمنان جمهوری‌اسلامی و رسانه‌های معاند برای کمرنگ کردن شعائر دینی بین مردم ایران و به‌خصوص جوانان، اما آمار شرکت ایرانیان در مراسم‌های مذهبی و به‌طور ویژه‌تر در محرم و راهپیمایی اربعین به‌خوبی نشان‌دهنده شکست بزرگ دشمنان این مرز و بوم است.

امام جمعه هرسین افزود: مهم‌ترین ابزار دشمن برای ملتهب کردن فضای کشور به‌ویژه در ایام اربعین، رسانه و فضای‌مجازی است و اینجاست که مدیران کشور و جوانان وظیفه پیدا می‌کنند تا این ابزار را از دشمنان بگیرند و آنان را خلع‌سلاح کنند.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از پیام‌های پیاده‌روی اربعین این است که مردم در صحنه هستند و راه شهید حاج‌قاسم سلیمانی که همان راه امام حسین علیه‌السلام است ادامه دارد یک‌زمان به بهانه کرونا پیاده‌روی را به حاشیه بردند البته خود انتشار ویروس کرونا هم نقشه استکبار بود تا مردم را به کام مرگ بکشاند که چون مسئله بهداشت بود این دولت‌های دو کشور بودند که بنا بر مصلحت آن را متوقف کردند، زمانی هم با حضور داعش به دنبال تعطیلی پیاده‌روی اربعین بودند که موفق نشدند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: اربعین فرصت مناسبی برای معرفی شعائر و نشان‌دهنده اقتدار مسلمین است و حتی می‌توان جلوه‌ای از ظهور را در اربعین مشاهده کرد لذا در اربعین سیدالشهدا، شما همراهی، هم‌دلی، صبر و مواسات و از خود گذشتگی را می‌توانید ببینید و هر کسی که فطرت پاکی دارد می‌تواند با اربعین سیدالشهدا(ع) همراهی کند. 

امام جمعه هرسین اظهار کرد:  پیاده‌روی اربعین تبلور قیام عاشورا در میدان است تا جایی که زن و مرد، پیر و جوان به‌صورت گروهی و خانوادگی در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند این موضوع باعث وحشت دشمن شده است که بزرگ‌ترین اجتماع میلیونی جهان توسط مسلمانان انجام می‌شود.

کد خبر 1723885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha