توزیع 84 هزار پرس غذای گرم بین زائران اربعین حسینی در شهر کاظمین

قاسم زاده گفت: موکب اربعین حسینی آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس طی استقرار 12 روزه خود در شهر مقدس کاظمین خدمات مختلفی از جمله توزیع 84 هزار پرس غذای گرم و 200 خدمات روزانه اورژانس، پرستاری، خیاطی، آرایشگری و غیره به زائران ارائه کرده است.

مهدی قاسم زاده-مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: موکب اربعین حسینی این آستان مقدس به مدت 12 روز با مشارکت 80 نفر در شهر مقدس کاظمین به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کرده است.

وی ادامه داد: حدود شش سال است که این آستان مقدس در یک اقدام ارزشمند در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب در شهر کاظمین عراق به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی می کند.

قاسم زاده در خصوص خدمات این موکب در اربعین حسینی بیان کرد: توزیع روزانه هفت هزار پرس غذای گرم در سه وعده صبحانه و نهار و شام و در مجموع بیش از 84 هزار پرس، توزیع 20 هزار لیوان انواع چای و دمنوش و شربت و ارائه روزانه بیش از 200 خدمات اورژانس و پرستاری از جمله خدمات ارائه شده توسط موکب اربعین حسینی میقات الرضا(ع) طبس است.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در خصوص برنامه های فرهنگی این موکب در اربعین حسینی گفت: از جمله برنامه های فرهنگی این موکب می توان به اجرای برنامه سیره شهدا با موضوع زندگینامه شهدا،  قرائت زیارت اربعین و زیارت عاشورا همراه با سخنرانی و سینه زنی و مراسم معنوی اهداء پرچم متبرک آستان قدس رضوی توسط موکب حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به هیئت و موکب ابو فدک کاظمین اشاره کرد.

وی عنوان داشت: اسکان زائران، خیاطی، آرایشگری، واکس صلواتی، پذیرایی از زائران با پخت و توزیع حلوا از دیگر فعالیت‌هایی است توسط موکب حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در کاظمین انجام شده است.

کد خبر 1723965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha