اجرای طرح حرم تا حرم توسط کانون جوادالائمه(ع)/ اسکان زائران رضوی در منازل شخصی بچه‌های مسجد

رجب‌پور از اجرای طرح حرم تا حرم به همت بچه‌های مسجد جوادالائمه(ع) خبر داد و گفت: خدمات اربعین را از کاظمین تا مشهد و برای زائران امام رضا(ع) استمرار می‌دهیم و منازل شخصی بچه‌ها را برای اسکان زائران آماده می‌کنیم.

«مهدی رجب پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد  خبرگزاری شبستان درباره تدارک کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس برای سالروز شهادت امام رضا(ع) و ایام پایانی ماه صفر، اظهار کرد: به همت بچه‌های مسجد جوادالائمه(ع) طرح «حرم تا حرم»، از خدمت به زائران اربعین در حرم امامین جوادین(ع) تا خدمت به زائران امام رضا(ع) را اجرا می‌کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) ادامه داد: در این راستا هنوز تعدادی از بچه‌های مسجد در شهر کاظمین حضور دارند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند؛ همچنین، بخشی از امکانات و تجهیزات موکب امام رضا(ع) را به مشهد منتقل کرده‌ایم تا میزبان زائران رضوی باشیم تلاش داریم تا همان پتو و بالش‌ها و وسایلی که با آن‌ها از زائران پدر و پسر امام رضا(ع) در اربعین میزبانی کردیم، از زائران خود حضرت(ع) هم در این ایام پذیرایی کنیم.

وی تصریح کرد: از سال گذشته بچه‌های مسجد طرح آماده کردن منازل شخصی خود برای میزبانی از زائران اما رضا(ع) در پایان ماه صفر را کلید زدند تا شبیه به آنچه در ایام اربعین توسط برادران عراقی رقم می‌خورد، در مشهدالرضا(ع) هم انجام شود تجربه‌ای که جذاب و شیرن و بابرکت بود و امسال هم انجام می‌شود و جمعی از اعضای کانون فرهنگی هنری و نیز بچه‌های مسجد جوادالائمه(ع) منازل شخصی خود را برای میزبانی از زائران امام رضا(ع) آماده می‌کنند.

رجب پور در ادامه بیان کرد: برپایی‌ایستگاه صلواتی همراه با عزاداری به مدت سه شب، برگزاری نماز جماعت ظهر روز ۲۸ و ۳۰ ماه صفر، توزیع شربت، چای و آب معدنی به زائران رضوی از جمله خدمات پیش‌بینی شده برای روزهای پایانی ماه صفر است.

وی در پایان به خدمت حدوداً بیست روزه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) به زائران اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای کانون و خادمان موکب از ابتدای شهریور در کاظمین مستقر بودیم و تا ۱۷ شهریور یعنی دو روز پس از اربعین به زائران حسینی خدمت‌رسانی کردیم؛ به طور میانگین و با احتساب سه وعده و میان وعده‌ها روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی داشتیم و در برخی شب‌ها چهار هزار اطعام را انجام دادیم.

کد خبر 1723976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha