کوالالامپور میزبان نوزدهمین دوره نمایشگاه حلال جهان

نوزدهمین دوره نمایشگاه حلال جهان از فردا در مرکز تجارت و نمایشگاه بین المللی «میتک»(MITEC) کوالالامپور مالزی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المصدر، نوزدهمین دوره نمایشگاه «میهاس»( MIHAS)، بزرگ‌ترین نمایشگاه حلال در جهان با مشارکت 100 کشور و 600 سخنران و 400 نهادعرضه کننده و 300 وزیر و رئیس اجرایی و بازرگان بین المللی از فردا(چهارشنبه 22 شهریور) در مرکز تجارت و نمایشگاه بین المللی «میتک»(MITEC) کوالالامپور مالزی آغاز می شود و تا 25 شهریور ادامه دارد.

این نمایشگاه با شعار«زمینه سازی مسیر حلال» و با هدف ایجاد انگیزه و گسترش تجارت بین کشورهای شرکت کننده و حمایت از اقتصاد داخلی و افزایش یایداری جهانی برگزار می شود.

فعالیت این نمایشگاه، چالش‌های کنونی پیش روی صنعت حلال، ایجاد انگیزه داخلی و جهانی و تشویق به نوآوری و ابتکارات پایدار برای هدایت رشد اقتصاد حلال را بررسی می کند. در این نمایشگاه مجموعه گسترده ای از محصولات حلال از جمله غذا و نوشیدنی، فناوری و بسته بندی مواد غذایی، تجارت الکترونیک، لوازم آرایشی و مراقبت‌های شخصی، داروسازی و پزشکی، مد، آموزش، سرمایه گذاری اسلامی و فین تک، خرده فروشی، مهمانوازی و گردشگری مسلمان پسند، رسانه و تفریح و هنرها و صنایع اسلامی ارایه می شود.

این نمایشگاه به میزبانی وزارت تجارت و صنعت بین المللی(MITI) و توسط شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی (MATRADE) برگزار می شود. نشست‌های تجاری ویژه بازرگانان و جلسات B2B، پلتفرم هوش مصنوعی و فعالیت‌های دیگر که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می کند، برگزار می شود.

همچنین میهاس 2023 برنامه HIMP2023  را که تجزیه و تحلیل روندهای صنعت حلال و پیشرفت‌های صنعت را براساس بخش‌های متمرکز رصد می کند، مطرح می کند. همچنین فرصت‌های رشد اقتصادی دهه آینده و فراتر از آن را ارایه می کند.

انتظار می رود که درآمد صنعت حلال در مالزی به 113.2 میلیارد دلار با آغاز سال2023 برشد و سهم آن در تولید ناخالص داخلی 8.1 درصد تا سال 2025 باشد و مالزی جایگاه پیشرو خود را در محصولات و خدمات حلال حفظ خواهد کرد.

شرکت جهانی « Frost & Sullivan» که 60 سال از عمر خود را در زمینه اطلاعات و مشاوره رشد گذرانده است، پیش بینی می کند ارزش اقتصاد حلال جهانی در سال 2023 به پنج تریلیون دلار آمریکا برسد. این درحالی است که تعداد مسلمانان در جهان در حال حاضر 1.9 میلیارد نفر است و این تعداد به طور تصاعدی درحال افزایش است و در ایجاد چشم اندازهای رشد عالی و فرصت‌های متعدد برای کشورهای اسلامی سهیم است.

در نمایشگاه میهاس 2022 بیش از 30 هزار بازرگان و بازدیدکننده حضور داشتند و مجموع فروش به 2.36 میلیارد رینگیت مالزی(504.803 میلیون دلار آمریکا) رسید. بیشتر فروش محصولات حلال در این دوره مربوط به خدمات مالی، محصولات کشاورزی و غذاهای آماده و نوشیدنی بود. صادرات حلال مالی با 63.8 درصد افزایش یافت تا به 59.46 میلیارد رینگیت مالزی رسید.

کد خبر 1724001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha