تاکید آموزه های قرآن کریم وسیره پیامبر اعظم (ص) برای ایجاد وحدت بین مسلمانان

حجت الاسلام چراغی گفت: آموزه های قرآن کریم وسیره پیامبر اعظم (ص) برای ایجاد وحدت بر نقاط مشترک میان مسلمانان ودیگر ادیان تاکید دارد.

حجت الاسلام محرمعلی چراغی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمین ،گفت: وحدت بین مذاهب اسلامی، خمیرمایه و جوهره‌ی انسجام‌بخشی به جبهه‌ی اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و تنها نسخه‌ی شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: وحدت امت اسلامی از دیرباز، آرمان مصلحان صادق و پیشگامان دلسوز امت اسلامی بوده و برای تحقق آن با بیان و بنان خویش مجاهدت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف انجام نموده‌اند وحتی در این راه از بذل جان دریغ ننموده‌اند.

وی خاطر نشان کرد:از مهم ترین برنامه های اسلام ایجاد وحدت میان مسلمانان است. از این رو قرآن کریم همه افراد را به وحدت و یگانگی و انسجام دعوت کرده و از اختلاف و تفرقه بر حذر داشته است. وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُو  و همگی به ریسمان خدا  قرآن، اسلام، و هر گونه وسیله وحدت[چنگ بزنید و پراکنده نشوید.

حجت الاسلام چراغی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم و اصلی رسول خدا (ص) چه پیش از رسالت و چه بعد از آن ایجاد وحدت و برادری در عربستان و حجاز بود.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: دشمنان رسول خدا (ص) و دین اسلام از همان روزهای اول پروژه نفاق علیه تازه مسلمانان را کلید زدند و تلاش‌های بسیاری برای ایجاد یک جبهه نفاق داشتند که خروجی آن همان خوارج و منافقین شد.

وی با اشاره به اینکه  اتحاد وانسجام امت اسلامی از زمان بعثت پیامبر اعظم (ص) تاکنون از اولویت واهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، اظهار کرد: ایشان با بهره گیری از آموزه های قرآن کریم در مواضع متعدد بر اهمیت وحدت میان مسلمانان تاکید نموده است لذا آموزه های قرآن کریم وسیره پیامبر اعظم (ص) برای ایجاد وحدت بر نقاط مشترک میان مسلمانان ودیگر ادیان تاکید دارد.

حجت الاسلام چراغی ،گفت: تمرکز روی اصول مشترک وایجاد همگرایی فکری, فرهنگی وسیاسی بین مسلمانان وپیروان دیگر ادیان آسمانی, راهبرد اصلی قرآن کریم وپیامبر اعظم (ص) در ایجاد اتحاد بین مسلمانان است. 

کد خبر 1724008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha