تبیین مسائل روز به ویژه موضوع عفاف و حجاب باید در مساجد صورت گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از اساتید ما می فرمودند امام جماعت مسجد باید بقدری منظم باشد که اگر یک روز سر وقت نیامد، مردم تابوت را بردارند درب خانه اش بیایند، یعنی اینکه معلوم شود از دنیا رفته است و الا به مسجد می رفت.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسئولیت امام جماعت در هیچ مسجدی را عهده دار نیست، گفت: عملا وقتم به دلیل اینکه پیگیر امور مردم هستم، اجازه عهده دار شدن مسئولیت امام جماعتی را نمی دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان نقش و جایگاه ویژه مسجد پرداخت و اظهار کرد: یکی از اساتید ما می فرمودند امام جماعت مسجد باید بقدری منظم باشد که اگر یک روز سر وقت نیامد، مردم تابوت را بردارند درب خانه اش بیایند، یعنی اینکه معلوم شود از دنیا رفته است و الا به مسجد می رفت. در واقع امام جماعت بودن کار جدی است که باید سر وقت در مسجد حضور یابند و با مردم بنشینند که مشکلات آنها را حل کنند. همچنین امامان جماعت باید برای حل مشکلات جوانان وقت بگذارند.

وی ادامه داد: مسجد باید فعال شود، فعالیت آن نیز به طور عمده به امام مسجد است. امامان جماعت باید همه مسائل را تبیین کنند، مسائل دین را تبیین کنند چون دین جامع است و پاسخگویی همه مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و فکری و اندیشه ای است.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مسجد مرکز دین و دیانت است. محراب هم محل حق بوده و هست. اعلام جنگ و صلح در محراب مساجد انجام می شد، اکنون هم باید مسأله عفاف و حجاب هم از جمله مسائل دینی است که باید در مساجد به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1724022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha